ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

انتخاب پنج زبان از پنج قاره برای کنسرت گروه «ستاره قطبی»

ریتم نو – گروه موسیقی بانوان ستاره قطبی به سرپرستی بهار ایلچی برای نخستین بار در سال 95 قرار است روزهای 21 و 22 مردادماه روی صحنه فرهنگسرای نیاوران بروند و با حضور 5 خواننده اجرایی متفاوت را برای بانوان رقم بزنند.
 




گروه ستاره قطبی (پلاریس) پس از چهار سال توانسته خودش را بین مخاطبان خانم جا بیندازد و نیازی به توضیح برای معرفی ندارد اما برای کسانی که می‌خواهند به‌تازگی با این گروه آشنا شوند و گوششان را به موسیقی این خانم‌ها بدهند باید بگوییم که خاصیت گروهشان بدین شکل است که در هر اجرا از زبان‌های مختلف بهره می‌گیرند چراکه زبان را مهم‌ترین وجهه مشترک بین کشورها می‌دانند و با این کار می‌خواهند یکپارچگی و صلح را به نمایش بگذارند. همین امر هم سبب شده تا از خوانندگان مختلف با زبان‌های متفاوت بهره ببرند حتی گویش‌های کردی، لری، آذری و ... را هم در اجرای این بانوان خواهید شنید.


اکثر اعضای این گروه از کودکی به نواختن ساز مشغول شده‌اند و رشته تحصیلی‌شان موسیقی است و فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه و یا هنرستان موسیقی هستند و جالب است بدانید گروهی که به‌عنوان اولین گروه بانوان به موسیقی پاپ روی آورده است، تخصصشان موسیقی کلاسیک بوده به همین خاطر با نگاهی جدید وارد موسیقی شده‌اند و در مورد آنچه قرار هست بشنوید فکرهای زیادی کرده‌اند.


بهار ایلچی در گفتگو با خبرنگار وب‌سایت «ریتم نو» نوید اجرای قطعاتی از 5 قاره را با حضور 5 خواننده داد و گفت: «در زبان‌هایمان هندی، فرانسوی، انگلیسی، فارسی، عربی و در گویش‌های ایرانی؛ آذری، لری، کردی و جنوبی را داریم و تقریباً می‌توانم بگویم از هر پنج قاره سعی کردیم قطعات مختلف را به زبان‌های متفاوت انتخاب کنیم.»


سپيده ايلچى (گيتار باس)، سحر دزوارِئى (درامز)، آرميتا فهيمى (گيتار الكتريك)، مهرناز دبيرزاده (پركاشن)، آوا منبرى (كيبورد)، پرنا كوه گيوى (گيتار اسپانيش)، پگاه ابراهيم (ويلن)، سارا پارسائى (فلوت)، ثميلا تحويلدارى (ساكسوفن)، شانيا شهريارى (ترمپت) اعضاى گروه پلاريس را به سرپرستی بهار ايلچى (نوازنده پيانو) تشکیل می‌دهند و مهشيد مولائى (قطعات هندى)، ­ مارى روت باتوآ (قطعات فرانسه)، كيانا كرمانيان قطعات (انگليسى)، شقايق طهماسبى (قطعات فارسى) و پريسا دلفانى (قطعات فارسى و محلى) خوانندگان گروه هستند.


همچنین پوريا پيرزاده به‌عنوان رهبر اركستر و تنظیم‌کننده قطعات گروه است و علی افشار تهیه‌کنندگی کنسرت را بر عهده دارد.


گفتنی است؛ گروه ستاره قطبی (ویژه بانوان) به سرپرستی بهار ایلچی و با حضور 5 خواننده روزهای 21 و 22 مردادماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌روند  و اجرای شهریورماه این گروه روزهای 4 و 5 شهریورماه در تالار وحدت است و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سامانه فروش بلیت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفایی


عکس: امین باقری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه