ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴

اولین آلبوم گروه زله بانام "دندون طلا" منتشر شد

ریتم نو: گروه زله در سال 1390 (توسط پرویز نوروزی ) نوازنده ساکسیفون (روزبه قلی پور )  و نوازنده درامز (پویا شمالی) نوازنده گیتار باس پایه‌ریزی شد. و به گفته خودشان با توجه به این‌که امروزه آلودگی صوتی بخشی از زندگی روزمره شده تا جایی که در ذائقه موسیقی ما جایگاه خودش را پیداکرده،گروه زله سعی کرده‌اند با تکیه‌بر ارزش‌های نوازندگی و اجرای گروهی و با بهره‌گیری از ایده‌ها و سلیقه و تأثیراتی که از انواع سبک‌ها و ژانرهای گوناگون موسیقی پذیرفته‌اند بتوانند موسیقی خود را بیابند و خلق کنند.
photo_2015-10-05_11-33-53

پروژه ضبط اولین آلبوم گروه دندون طلا در سال 1391 آغاز شد و گروه در این پروژه شانس همکاری با یکی از بهترین پرودیوسرهای موسیقی ایران، " شهرام شعرباف " را به دست آورد.قطعات به‌صورت لایو و به‌اصطلاح"آنسامبل" و به ورژن های مختلف ضبط‌شده‌اند و بعد پارت‌های سینتی سایزر،هموند ارگان و بقیه پروداکشنها توسط شهرام شعرباف به آلبوم اضافه‌شده‌اند.


این آلبوم در سه استودیو "بم آهنگ" "کرگدن" و "پند" در مراحل جدا ضبط‌ شده‌اند که در آخرین جلسه‌ها "کاوه تدینی پور" و گیتارش هم به گروه اضافه شدند.


پس از اتمام ضبط با توجه به‌مواجهه با آشفتگی آلبوم موسیقی و عدم وجود تهیه‌کننده و ناشر آلبوم دو سال به دست فراموشی سپرده شد و "روزبه" و "پویا" به "شهرام شعرباف" برای آغاز دوباره "اوهام" پیوستند و "پرویز نوروزی" هم با گروهای دیگر به همکاری پرداخت.


بعد از دو سال آلبوم توسط نشر جوان  منتشر شد و شهرام شعرباف دراین‌باره می‌گوید: "بعد از دو سال به آلبوم گوش دادم و این بار صرفاً به‌عنوان یک شنونده،صادقانه از آن لذت بردم"


این آلبوم دارای نه ترک بانام‌های پارک پرنس،همایون،طلوع،گاومیش،بوشکا، دندون طلا ،بادکوبه، آخرین ستاره می‌باشد که درواقع زله در گویش بختیاری به معنای آخرین ستاره شب هست .


 

منبع : ریتم نو  

نویسنده:شهاب مفخمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه