ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

اولین کارگاه هارمونیکا بلوز در ایران برگزار شد

ریتم نو: اولین کارگاه آموزشى هارمونيكا بلوز روزهای 30 و 31 اردیبهشت‌ماه در آموزشگاه همدلان نوا تحت نظر بابک صفر نژاد برگزار شد.
+ گزارش تصویری از آخرین روز برگزاری این کارگاه


ریتم نو: اولین کارگاه آموزشى هارمونيكا بلوز روزهای 30 و 31 اردیبهشت‌ماه در آموزشگاه همدلان نوا تحت نظر بابک صفر نژاد برگزار شد.


صفر نژاد در این کارگاه به آموزش نكاتى چون طرز صحيح گرفتن ساز با ميكروفون و بدون ميكروفون، چيدمان نت‌ها و آكوردها، تكنيك‌هاى تانگ بلاك و پاكر، تكنيك ويبره، تكنيك بندينگ، تكنيك چاگينگ و فريزها در چاگينگ و طريقه استفاده از ميكروفون‌هاى مختلف پرداخت.


صفر نژاد در گفتگو با خبرنگار "ریتم نو" هدف از برگزاری این کارگاه و کارگاه‌های آینده را تدریس اصولی این ساز برمبنای متدها و شیوه‌های غربی و همچنین تجربیات شخصی خود، تبلیغ و ترویج نوازندگی این ساز به‌صورت آکادمیک و تمركز بر تكنيك‌هاى هارمونيكاى دياتونيك در سبك بلوز بیان کرد.


وی با بیان این موضوع که بنا به دلایلی جامعه کوچک ساز هارمونیکا و نوازندگان آن دچار مشکلاتی شده است قصد دارد  با برگزاری این کارگاه‌ها در حد توان خود به یک پارچگی و هم‌صدا شدن این جامعه کوچک کمک نماید.


صفر نژاد در پایان ضمن اشاره به این که در اغلب شهرستان‌های کشور دسترسی به مدرس و آموزشگاه‌های این ساز دشوار است از برگزاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌ها خبر داد و از خانم عبدالهی (مدیریت موسسه همدلان نوا)، آرمان موسوی نژاد (صدابردار) و خانم مدنی که در برگزاری این کارگاه وی را یاری دادند تشکر کرد.



منبع: ریتم نو


نویسنده: امین رجبی


عکس: امیرهادی شیرزادی


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه