ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۴

اولین کنسرت اركستر نوجوانان ايران در تالار رودکی رقم خورد

ریتم نو : ساعت ٨ شب  يكشنبه ١٣ ديماه، اركستر نوجوانان ايران براى اولين بار پس از گذشت يك سال از شروع فعاليت خود با تركيبى از نوازندگان ١٠ تا ١٦ سال و صحنه آرايى شاد كه با شال هاى رنگى نوازندگان مزين شده بود، به روى صحنه رفت و آثارى از بزرگان موسيقى جهان را در تالار رودكى اجرا كرد.
اولین کنسرت اركستر نوجوانان ايران در تالار رودکی رقم خورد اولین کنسرت اركستر نوجوانان ايران در تالار رودکی رقم خورد

در اين كنسرت ابتدا اركستر زهى، سمفونى شماره ١٠ مندلسون را اجرا كرد سپس به اجراى سوگ چكامه ها اثر ادوارد گريك و يك موومان از مجموعه قطعاتى براى فلوت و اركستر از فكرت اميروف با تك نوازى خوب نوازنده با آتيه اركستر شيرين محمدى با تنظيم و رهبرى آرمان نورزوى پرداخت و پس از آن دو اثر از برامس (رقص مجار شماره هاى ١١ و ٢) با رهبرى شهرام توكلى اجرا شد. در بخش دوم موومان نخست سمفونى ٨٢  در دو ماژور اثر هايدن به رهبرى آرمان نوروزى و اجراى قطعه اى از آرنو باباجانيان به نام آريا براى ويولونسل و اركستر زهى با تكنوازى يكى ديگر از نوازندگان آينده دار كشورمان مهگل طاهرى و رهبرى شهرام توكلى اجرا شد.
اين كنسرت با اجراى دو موومان از سوئيت پير گينت و مارش ايرانى به پايان رسيد.
اجراى اثرى پرشور و هيجان به نام ريتموس سيگانوس به عنوان بيز انرژى خاصى به تماشاچيانى داد كه لحظاتى را با افتخار كردن به توانايى نوجوانان كشورمان در سالن رودكى سپرى كرده بودند. به گفته آرمان نوروزى "اجراى اين قطعه سلام اركستر نوجوانان ايران به اركستر هاى مشابه جهان است". ريتموس سيگانوس اثرى است كه در اكثر كنسرت هاى اركسترهاى نوجوانان سراسر جهان به عنوان  مشخصه اركسترهاى اين گروه سنى اجرا مى شود.
ديروز نوازندگان اركستر نوجوانان ايران اولين گام  خود را محكم تر از انتظار برداشتند. اجراى درخور تحسين قطعات دشوار و تكنيكى از رپرتوار موسيقى كلاسيك و رمانتيك آهنگسازان صاحب نام جهان، سر آغاز حركت اين اركستر به سوى اجراى آثار مهم تر با استانداردهاى جهانى است.

 

منبع : ریتم نو
عکاس : سیما قاسم زاده

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه