ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

ایلیا منفرد از برگزاری دوره‌ تخصصی آموزش خوانندگی خبر داد/ در هنر هیچ تضمینی وجود ندارد    

ریتم نو: ایلیا منفرد خواننده باسابقه و خوش‌صدای موسیقی پاپ، از برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش خوانندگی خبر داد و برخی تبلیغات در این زمینه را صرفاً نگاه مالی خواند و گفت: « در هنر هیچ تضمینی وجود ندارد مگر استعداد و پشتکار شخص آموزش پذیر و متدی که تدریس می‌شود.»



ایشان در گفتگو با خبرنگار سایت ریتم نو ضمن اشاره به تبلیغات نادرست در خصوص دوره‌های آواز گفت : «متأسفانه اخیراً با تبلیغاتی از قبیل (آموزش تضمینی آواز) مواجه شدم که استفاده از این جملات، صرفاً نگاه مالی را در پی دارد چراکه در هنر هیچ تضمینی وجود ندارد مگر استعداد و پشتکار شخص آموزش پذیر و متدی که تدریس می‌شود. نمی‌توانید بگویید محدوده‌ای وجود دارد و همه‌چیز برایتان حل‌شده و نباید ادامه دهید و به انتها رسیده‌اید. شما به‌اندازه زمانی که صرف می‌کنید، یاد می‌گیرید. ماجرایی که با آن مواجه شدم، بیشتر به دکانی شباهت دارد که آتش به مالش میزند و می‌خواهد به‌صورت تضمینی، خوانندگی را آموزش دهد.»


منفرد ادامه داد: «من سی‌ونه سال دارم و 30 سال از ورودم به موسیقی می‌گذرد. اکنون مدرس دانشکده هنر هستم و در مدت سی سال با چنین مسئله‌ای مواجه نشده بودم و این جملات برایم خنده‌آور است. زمانی که با چنین اوضاع نابسامان و نبودن نظارت مواجه شدم که هر شخص فقط با پول می‌تواند خواننده شود، تصمیم به انجام این کار گرفتم.»



خواننده قطعه خاطره‌انگیز «گل ارکیده» دلیل عدم تدریس در این سال‌ها را فشردگی کارهایش عنوان کرد و گفت: «بیست سال پیش اولین تجربه تدریس را داشتم و دیگر تدریس نکردم تا زمانی که با این مسائل روبرو شدم و احساس کردم باید حرکت مؤثری در این راستا انجام دهم تا خوانندگانی که علاقه‌مند به ورود درست هستند، بتوانند بهره ببرند و توسط متدی که آموزش می‌دهم و با صداسازی وارد عرصه خوانندگی شوند و از حداقل احترام برای هوش و گوش مخاطب برخوردار باشند.»



وی در مورد تعداد جلسات توضیح داد: «نمی‌توان از قبل تعداد جلسات را تعیین کرد. هرچقدر بیشتر کارکنید، بیشتر یاد می‌گیرید. دوره‌ها بر اساس صدا و گیرایی صدای هنرجو تعیین می‌شود. ممکن است هنرجویی، ده جلسه آموزش ببیند و به‌تنهایی و با تکرار، آن را ادامه دهد اما برای شخصی دیگر این‌گونه نباشد و به حضور مداوم من نیاز داشته باشد. ما شاهد هستیم که مربیان مدت‌زمان مشخصی (به‌طور مثال 30 دقیقه) برای هر جلسه اعلام می‌کنند که به‌هیچ‌وجه درست نیست و می‌تواند تا زمان گیرایی و پذیرش هنرجو در آن مبحث خاص ادامه داشته باشد. من متد متفاوتی را آموزش می‌دهم که برای نخستین بار در پاریس رخ‌داده و منتشرشده است. متد آموزشی به‌صورت فیلم، صوت و همخوانی من با هنرجو به‌اضافه تمرین‌های بدنی به‌طوری‌که هنرجو در وهله اول فکر می‌کند کلاس ورزش است چراکه بزرگ‌ترین قسمت خوانندگی به‌سلامت بدن بازمی‌گردد.»



ایلیا منفرد در مورد جزییات این کلاس‌ها نیز افزود : «شخصاً در کلاس‌ها حضور دارم و آموزش به فرد دیگر محول نمی‌شود. از ابتدای هفته آینده از متقاضیان تست صدا و یکسری آزمون‌ها طی دو الی سه روز گرفته می‌شود. طبیعتاً حق‌دارم از آینده،انگیزه و استعداد هنرجویانی که وقتم را صرف آموزششان می‌کنم، مطمئن شوم.»


منفرد در پایان اعلام داشت که کلاس‌ها در استودیو پاریلا واقع در خیابان ظفر برگزار می‌گردد.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه