ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

بابک بیات کیست؟!

ریتم نو : به مناسبت سالگرد مرحوم « بابک بیات » پنجشنبه پنجم آذر ماه سال جاری اقوام ،دوستان و شاگردان آن مرحوم به همراه جمعی از هنرمندان از جمله،« حمید حامی »،« بابک صحرایی »، « نیلوفر لاری پور »و... در بهشت زهرا و بر سرآرامگاه «بابک بیات» حاضر شدند تا در سالمرگ این هنرمند فقید یادی از او کرده باشند.


نکته ی بسیار قابل توجه، سوال مردم بود که «بابک بیات» چه کسی است؟!و نکته ی جالب تر ،تعجب آنها در زمانی بود که پاسخ «آهنگساز معروف را نمی شناسی ؟»را می شنیدند و با بهت می گفتند خب خدا رحمت کند!شاید بعضی ها هم که دیده بودند عکاسانی حضور دارند که اگر بروند فاتحه بخوانند از آنها عکس گرفته می شود... بگذریم با خواندن زنده ی «حمید حامی» بر سر مزار این هنرمند از دست رفته ،تعداد بیننده ها و البته سوالها بیشتر شد.

سرانجام این مراسم به پایان رسید تا به این نتیجه برسم که بد نیست مختصری«بابک بیات» آهنگساز بزرگ به مخاطبان موسیقی معرفی شود:

«علی حسین بیات زرندی مطلق» معروف به «بابک بیات» متولد بیست و سوم خرداد ماه 1325 در تهران زاده شد.وی آهنگساز،نوازنده و تنظیم کننده ای با سابقه است که از آثار او می توان به همکاریهایی با ترانه سرای معروف، «ایرج جنتی عطایی» از جمله«جنگل»«فصل بد خاکستری»«خونه» و... شاره کرد.همچنین در فیلم هایی چون «خورشید در مرداب» «فریاد زیر آب»و...آهنگسازی این آثار را برعهده گرفت...

او خواننده هایی چون«محمد اصفهانی»، «حمید حامی»، «مانی رهنما»، «نیما مسیحا» و... را به جامعه ی موسیقی معرفی کرد همچنین با کسی چون «شاملوی »بزرگ تعاملاتی در زمینه ی شعر موسیقی داشته است و همواره مورد احترام اهالی موسیقی بود؛افسوس که هنوز می پرسند «بابک بیات کیست؟!!!»

 



 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک طینت

عکاس : امین باقری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه