ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴

بابک جهانبخش اولین اجرای پاییزی خود را روی صحنه برد/ جهانبخش: به‌اندازه یک آلبوم تک آهنگ منتشر کردم!

ریتم نو: بابک جهانبخش اولین کنسرت پاییزی خود در تهران را باشکوه برگزار کرد .این کنسرت به همت شرکت اکسیر نوین و تهیه‌کنندگی محمدرضا خانزاده در روز چهاردهم مهرماه  برگزار شد.
Babak-Jahanbakhsh-Ritmeno (34)

در اولین شب اجرا، بابک جهانبخش با قطعه طهران به هواداران تهرانی خود خوش‌آمد گفت که استقبال آن‌ها نیز از این قطعه بسیار زیاد بود.



انتخاب بابک جهانبخش و گروهش که یکی از بهترین گروه‌های موسیقی ایران است برای دومین قطعه اجرایی صدای عشق بود.


بعد از اجرای صدای عشق، بابک جهانبخش همانند همیشه به هوادارانش گفت : «در کنار شما بودن همیشه برای من با اتفاقات خوبی همراه بوده است.»


صحنه‌ی اجرا که نوازندگان کم‌نظیری را در خود جای‌داده بود برای اجرای سومین قطعه تاریک شد و نوازنده‌ها نشسته قطعه‌ی بی تو می‌میرم را اجرا کردند.


طبق گفته‌ی بابک جهانبخش در کنسرت‌های پاییز تهران قطعاتی به اجرا درآمد که کمتر از او در کنسرت‌هایش شنیده بودیم.


بی تو می‌میرم با صدای پیانوی رضا تاجبخش و بوزوکی بهنام حکیم جلوه‌ی ویژه‌ای پیداکرده بود ، تاجبخش رهبر گروه و یکی از بهترین نوازنده‌های پیانوی ایران هر بار که به‌جای ایستادن پشت کیبورد می‌رفت و پشت پیانو می‌نشست نوید اجرای یک قطعه‌ی احساسی به هواداران داده می‌شد ؛ قطعاتی که خود بابک جهانبخش هم علاقه‌ی ویژه‌ای به آن‌ها داشت.


در ادامه‌ی کنسرت لحظاتی از ترانه‌ی ای دل اجرا و سپس قطعه محبوب دوست دارم در بین استقبال و همراهی تماشایی تماشاگران اجرا شد.


جهانبخش پس از اجرای دوست دارم مهدی رحمتی دروازه‌بان تیم استقلال را معرفی کرد و در ادامه یادی از کاپیتان تازه درگذشته‌ی تیم پرسپولیس ، هادی نوروزی کرد.


بابک جهانبخش سپس با گروهش منو نگاه کن را اجرا کرد ، جهانبخش که حین خواندن ترانه‌هایش بر روی نقطه‌نقطه‌ی صحنه قدم می‌گذاشت و باقدرت اجرا می‌کرد شاید تنها ایرادی که به اجرای او وارد بود از یاد بردن قسمت‌های کوتاهی از ترانه‌ها بود بااین‌حال در کنترل صحنه جهانبخش تحسین‌برانگیز بود.


بعد از پایان قطعه‌ی منو نگاه کن بهراد فرشباف نوازنده‌ی پرکاشن معرفی شد سپس بابک جهانبخش گفت : «قول داده بودم امسال آلبوم منتشر نکنم اما فکر می‌کنم در این مدت به‌اندازه‌ی یک آلبوم تک آهنگ پخش کرده‌ام.»


روزمرگی در حالی اجرا شد که هنرنمایی تماشایی مسعود همایونی هنگام نواختن گیتار الکتریک هیجان‌انگیزترین لحظات این قطعه را رقم می‌زد.


بابک جهانبخش در ادامه نوازنده‌ی کیبورد گروهش انوشیروان تقوی را معرفی کرد که اورتور قطعه‌ی بعد یعنی مدار بی‌قراری را به نحوی اجرا کرد که سالن از شدت هیجان هواداران به لرزه درآمد.


یکی از نقاط قوت کنسرت‌های بابک جهانبخش و شرکت اکسیر نوین را باید کیفیت فیلم‌برداری و پخش و نماهنگ‌ها دانست که کمک بسیاری به بهتری دیده شدن کنسرت می‌کند.


پس از فضای احساسی مدار بی‌قراری ، بابک جهانبخش یک فضای شاد و ریتمیک را با قطعه تو چشمای منی به سالن میلاد نمایشگاه دعوت کرد که پرکاشن نواختن بهراد فرشباف در طول پخش این قطعه لذت‌بخش و دیدنی بود.


بعد از معرفی بابک ریاحی پور نوازنده گیتار بیس قطعه اکسیژن اجرا شد ، سپس آرایش صحنه تغییر و آماده‌ی اجرای تنها سه نوازنده شد برای قطعه‌ی بعد.


در فرصتی که بابک جهانبخش به بازماندگان عزیزان ازدست‌رفته در حادثه‌ی غم‌بار منا تسلیت گفت ، درخواست برای سکوت یک‌دقیقه‌ای به احترام این عزیزان، سوگل شیری از نوازندگان ارکستر سمفونیک با ویلن‌سل روی صحنه آمد تا رضا تاجبخش و مسعود همایونی را در اجرای قطعات اشتباه و اقرار همراهی کند و حضور یک ساز زهی دراین‌بین و هنر سوگل شیری احساس این دو ترانه را دوچندان کرده بود.


فضا بعدازاین دو قطعه و معرفی نوازنده ویلن‌سل دوباره تغییر کرد و عاشق‌تر به اجرا درآمد.


قطعه‌ی دل‌تنگ در جوی دوست‌داشتنی دو دل‌نشین اجرا شد که فراموش کردن قسمتی از ترانه توسط بابک جهانبخش اندکی از لذت شنیدن این قطعه را کم کرد.


کسری خدیور نوازنده ویلن و ایلیا خسروی نوازنده درامز قبل و بعد از اجرای قطعه‌ی چی شده معرفی شدند و سپس نوبت به اجرای یکی از بهترین و البته پرحاشیه ترین آهنگ‌های بابک جهانبخش رسید.


تک‌تک هواداران بابک جهانبخش هنگام اجرای بی‌نظیر قطعه‌ی سکوت در همان زمان کوتاه به‌اندازه‌ی سی شب نشنیدن این قطعه در برنامه‌ی ماه‌عسل سکوت کرده بودند و شاید این بزرگ‌ترین اعتراض بود به این برنامه و عوامل آن.


دریا با استقبال زیادی اجرا شد و نوبت به ایده آل رسید که جهانبخش آن را به پسرش تقدیم کرد.


در پایان هواداران تقاضای دو قطعه‌ی برف و من و بارون را از بابک جهانبخش داشتند و او نیز با همراهی پیانوی رهبر گروهش و معرفی او قسمتی از برف و سپس با کل گروهش من و بارون را اجرا کرد.


قبل از اجرای من و بارون بابک جهانبخش گفت : «مثل همیشه جای رضا صادقی را خالی می‌کنم و از هوادارانش خواست قسمت‌های اجرایی رضا صادقی را آن‌ها بخوانند.»


به‌این‌ترتیب منو بارون با دو صدا اجرا شد ؛ صدای بابک جهانبخش و صدای هواداران  بابک جهانبخش و بی‌شک اجرای من و بارون با بیشترین استقبال همراه بود و هواداران را باحال خوش همراهی در این قطعه بدرقه کرد.


شایان‌ذکر است؛ این اجرا در روز شانزدهم مهرماه نیز تمدید و برگزار می‌شود.


برای مشاهده عکس های اجرا از نگاه دوربین امین باقری کلیک نمایید.


منبع : ریتم نو


نویسنده : حامد سلگی


 

 

 

 
برچسب ها: بابک جهانبخش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه