ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

بابک رادمنش: هزار صدا باعث کشف استعدادهای موسیقی می‌شود

ریتم نو – آخرین مرحله مقدماتی سال 95 بخش پاپ هزار صدا با حضور سعید امیر اصلانی، بهروز صفاریان و استاد بابک رادمنش در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد که پیرامون برگزاری این مراسم ، گفتگویی کوتاه با کارشناسان برنامه در خصوص برگزاری این مراسم و فعالیت‌های جدیدشان انجام شد.
+ بهروز صفاریان: قطعاً بودن این برنامه‌ها بهتر از نبودنش است


1000-seda-4 (1)





هزار صدا باعث کشف استعدادهای موسیقی می‌شود


بابک رادمنش درباره برگزاری مسابقه هزار صدا گفت: « برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود که جوانانی که استعداد موسیقی دارند، تشویق و کارشان بهتر و درنهایت مطرح شوند. قطعاً برگزاری چنین برنامه‌هایی چون هزار صدا باعث کشف استعدادهای موسیقی می‌شود.»


وی ادامه داد: «برنامه‌هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود صرفاً جنبه شو تلویزیونی دارد و من به‌شخصه آن برنامه‌ها را تماشا نمی‌کنم به دلیل اینکه خواننده‌های خوبی در آن برنامه‌ها حضور ندارند.»


داوران، خواننده‌ها و موزیسین‌ها نباید از چنین برنامه‌هایی هراس داشته باشند


بهروز صفاریان در ادامه توضیح داد: «قطعاً بودن این برنامه‌ها بهتر از نبودنش است اما اینکه صرفاً در حد یک شو چه در تلویزیون و چه در مراسم‌های این‌چنینی باقی بماند، خیلی مسئله خوبی نیست و باید فضایی مهیا شود که خواننده‌ها، موزیسین‌ها و نوازندگان خوب و بااستعداد بتوانند از دیگر شهرهای کشور حضور پیدا کنند و به رقابت بپردازند و واقعاً داوری صحیحی هم‌روی آن انجام شود. بسیاری از این مراسم‌هایی هم که برگزار می‌شود، به دلیل نوع و مکانیزم داوری انتقادات فراوانی می‌شود. فکر می‌کنم داوران، خواننده‌ها و موزیسین‌ها نباید از چنین برنامه‌هایی هراس داشته باشند و باید در آن شرکت کنند. من خودم به‌شخصه چندین سال است که سعی می‌کنم فضایی را در قالب اپلیکیشن یا فضای فراخوان بسیار گسترده فراهم آورم تا در زمینه‌های گوناگون استعدادها را جذب و با خروجی به جامعه ارائه دهم.»


بهروز صفاریان افزود: « قطعاً برنامه‌هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود، صرفاً جنبه شو تلویزیونی دارند و هیچ‌گونه خروجی ارائه نمی‌شود مگر اینکه فقط در همان برنامه‌ها دیده‌شده باشند.برنامه‌هایی که در داخل کشور برگزار می‌شود، به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با برنامه‌های خارج از کشور نیست.»


 


این برنامه‌ها قابل‌مقایسه با برنامه‌های خارجی نیست


سعید امیر اصلانی نیز دراین‌باره گفت: «برنامه‌های این‌چنینی اگر نگاه کارشناسی و صریح داشته باشد، می‌تواند مثمر ثمر باشد و جای اینکه این برنامه‌ها در کشورمان در سطح خیلی بزرگ‌تر و جدی‌تر برگزار شود، متأسفانه بسیار خالی است. این برنامه‌ها به چنین تکنیک‌ها و تجهیزات قابل‌مقایسه با دیگر برنامه‌هایی که در خارج از کشور پخش می‌شود نیست اما به جهت کیفی قابل‌مقایسه با آن برنامه‌ها است.ما در کشور 80 میلیون نفری زندگی می‌کنیم که فرصت خیلی زیادی برای جوان‌ها فراهم می‌کند اما در خارج از کشور جمعیت بسیار محدود و کوچک است و بهتر است که از این فرصت چندین میلیونی بهره‌برداری بهتری شود.به‌علاوه اینکه مردم هم با این وضعیت بیشتر دوست دارند.»


بابک رادمنش و همکاری با خوانندگان جوان


رادمنش همچنین درباره فعالیت‌های جدیدش به خبرنگار ریتم نو گفت: «بنده به‌تازگی با خوانندگان جوانی ازجمله مهدی منعم، عرفان شرقی، مهران نریمان، رامین عابدی و محمد پالاهنگ همکاری‌هایی را در زمینه ترانه، ملودی، تنظیم و نوازندگی داشته‌ام که به‌زودی در قالب آلبوم منتشر و روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.»


 


سعید امیر اصلانی، از همکاری با پروژه قرانی تا انتشار تک آهنگ


امیر اصلانی در پایان از فعالیت‌های جدیدش در عرصه موسیقی خبر داد و بیان کرد: «در حال حاضر کمتر به ترانه‌سرایی می‌پردازم و بیشتر تمرکزم را روی موسیقی گذاشته‌ام. هم‌اکنون بر روی یک پروژه بزرگ قرآنی مشغول به کارم و همچنین درگیر ساخت موسیقی متن هستم و با چندین خواننده هم ازجمله علیرضا عصار همکاری‌های مختلفی دارم. اخیراً هم آلبوم «فرصت» با صدای امیر حسینی منتشر شد که در این آلبوم به‌عنوان ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده حضور داشتم.  ضمن اینکه چند قطعه هم با صدای خودم آماده انتشار دارم که به‌زودی منتشر خواهد شد.»


منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه