ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴



ریتم نو : « امیر عرشیا » صدابرداری،نوازنده و تنظیم، موسیقی را به‌طور حرفه‌ای از سال هشتادوپنج شروع کرده است و همکاری به‌عنوان تنظیم‌کننده با خوانندگانی همچون علي عبدالمالکی ، اميرعلي بهادري ، سعيد كرماني ، ناصر زينالي ، عليرضا روزگار ، حامد پهلان ، سعيد ميرزايي (پانتر)، علي پيشتاز و سمير، ياسر محمودي، ساسي و... را در کارنامه کاری خود دارد.


 

روند تولید موزیک‌هایی که امروز در مارکت می‌شنویم رو چگونه ارزیابی می‌کنی؟

شخصاً خودم رو در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهم مانیفستی را در این زمینه صادر کنم اما به‌عنوان نظر شخصی باید بگویم که ما در حال پیشرفت هستیم و پیشرفت‌هایی را درزمینهٔ تنظیم داشتیم و ازنظر کیفی به سطح بین‌المللی رسیدیم اما درزمینهٔ ساخت ملودي به‌شدت دچار ضعف هستیم.

بین آهنگسازها و تنظیم‌کننده‌ها باکارهای چه افرادی بیشتر ارتباط برقرار کردی؟

ملودی‌های زنده‌یاد مرتضی پاشایی ، امیرعلی بهادری ، سینا شعبانخانی ، امین قباد ، ناصر زینلی ، نیما ابراهیمی و سمیر شجاعی را دوست دارم. در بخش تنظیم  نیز کارهای اشكان آبرون، هومن آزما، فربد فروغی، آرون حسینی، بهزاد گرجی، امیر بهادر دهقان و هومن نامداری  را بیشتر می‌پسندم.

کدام‌یک از کارهای خودت بیشتر موردعلاقه‌ات بود؟

"روانیتم" علی عبدالمالکی، "بد نیست" علی پیشتاز و سمیر شجاعی ، "با من حرف بزن" محمد رشیدیان و "کم کم"منصور حیدری را در کارهای خودم بیشتر دوست دارم.

طبق شنیده‌ها  قصد ورود به عرصه‌ی خوانندگی را هم داری، آیا قطعه‌ای آماده انتشار داری؟

خودم را بیشتر یک تنظیم‌کننده می‌دانم اما همان‌طور که گفتی اخیراً خوانندگی را هم شروع کردم. اولين اثرم به نام"مگه یادم میره" با ترانه‌ی «پوریا متابعان:، ملودی «ناصر زینلی» و دومین کاری که پخش خواهم کرد "دیوار بی پنجره" نام دارد که ترانه و ملودی آن از امیرعلی بهادری است که تنظیم هر دو کار را خودم بر عهده داشتم.

 

افراد مستعد زیادی هستند که راهی برای ورود به مارکت پیدا نمی‌کنند، چه توصیه‌ای برای این دسته از افراد داری؟

من تا چند سال پیش خودم یکی از این افراد بودم. باید اعتراف کنم بازار موزیک به‌شدت بی‌رحم است و فضاي رقابتی شدیدی وجود دارد و تنها با تلاش فرد، جدیت،خستگی‌ناپذیری می‌تواند به کارش ادامه بدهد. کتمان نمی‌کنم که برای ورود به بازار موسیقی به افرادی باج دادم و گاهی بدون دستمزد کارکردم و حتی تحقیر شدم. اما اکنون بعدازآن همه سختی توانستم در بازار به‌عنوان یک تنظیم‌کننده‌ی حرفه‌ای موردقبول واقع شوم.

سقف آرزوهای امیر ارشیا توی موسیقی کجاست؟

به‌عنوان یک تنظیم‌کننده، همکاری با خواننده‌های برند کشور و به‌عنوان خواننده برگزاری کنسرت در ایران و خارج از مرزهای ایران.

ارشیا جان من چند کلمه می‌گویم اولین حرفی که به ذهنت می‌رسد را بگو.

مردم : گاهی مهربان و گاهی بی‌رحم

امیر ارشیا : سختی‌کشیده

محمد رشیدیان : کوه معرفت

هنر : لازمه‌ی زندگی
منبع : ریتم نو
تقویم هنری ادامه