ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

بداهه‌نوازی پورناظری‌ها برای اردوان کامکار

ریتم نو - کیخسرو پورناظری و گروه شمس در دومین شب از شب‌های موسیقی بارانا روی صحنه رفتند و اجرای دیگری را در کاخ نیاوران رقم زدند.


این برنامه در سه بخش مجزا به اجرا درآمد که در بخش اول کیخسرو پورناظری به همراه آیین مشکاتیان به بداهه‌نوازی تنبور و ساز کوبه‌ای پرداختند و در ادامه تهمورس و سهراب پورناظری روی صحنه حاضر شدند تا با سه نوازی تنبور و همراهی سازهای کوبه‌ای قسمت دوم این اجرا را رقم بزنند که حسین رضایی نیان(نوازنده دف) و آیین مشکاتیان نیز همراه تنبورنوازان ساز می‌نواختند.


بخش سوم اجرا به، هم‌نوازی تنبور تمامی اعضای گروه شمس به همراه سازهای کوبه‌ای اختصاص داشت و در انتها، تصنیف «مردان خدا پرده پندار دریدند...» به اجرا درآمد.


از نکات قابل‌توجه این کنسرت، سماع گری با حرکات سماع در تمام مدت‌زمان اجرا بود که نظر مخاطبان را به خود جلب کرد.


همچنین سهراب پورناظری دقایقی را به صحبت پرداخت و با اشاره به اجرایشان در کاخ سعدآباد گفت: «حدود 9 سال پیش فرصتی برای ما ایجاد شد تا در کاخ سعدآباد به هم‌نوازی تنبور بپردازیم که سماع گرانی از کشور قونیه در آن اجرا حضور داشتند. بیسار خوشحال هستیم که بعد از گذشت سال‌ها، دوباره این فرصت برای ما پیش آمد که در فضای باز به اجرای موسیقی بپردازیم. امشب هنرمندی مهمان ما است که سال‌ها با بیماری دست‌وپنجه نرم کرد و به موسیقی ما بازگشت اما آن‌چنان‌که باید قدردان او نبوده‌ایم، می‌خواهم اجرای امشب را به اردوان کامکار تقدیم کنم.»


گروه شمس که با تشویق حاضرین دوباره روی استیج آمده بود با اجرای یک قطعه‌ی دیگر، اجرای دومین شب از شب‌های موسیقی بارانا را به پایان رساند.


 شب‌های موسیقی بارانا که از پنج‌شنبه‌شب 21 مردادماه با اجرای کامکارها آغاز شد، شب گذشته میزبان کیخسرو پورناظری و گروه شمس  بود و تا 29 مردادماه ادامه خواهد داشت و طبق اعلام مسئولین برگزارکننده، پنج درصد از فروش بلیت‌های این کنسرت به کودکان مبتلابه سرطان تحت حمایت محک و درصدی دیگر برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته می‌شود.


گفتنی است؛ این فستیوال توسط موسسه آفرینش هنر بارانا ، شرکت کار و اندیشه و با همراهی سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت اجراهای دیگر  شب‌های موسیقی بارانا می‌توانند به سایت www.miresi.ir مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو


عکس: ساقی جهانگیر سلطانی


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه