ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

بزرگداشت هنرمند فقید مازندران در نیاوران

ریتم نو: آیین بزرگداشت احمد محسن پور قادی کلایی ، مؤسس فرهنگ خانهٔ مازندران، آهنگساز، نوازنده و نظریه‌پرداز موسیقی قومی، روز جمعه، 23بهمن‌ماه در تالار خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

photo_2016-02-11_01-55-42




در این مراسم که به همت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با مشارکت مؤسسهٔ فرهنگی پارپیرار برگزار می‎شود، علی‌اکبر شکارچی، محمدرضا درویشی، عبدالحسین مختاباد و علی مراد خانی دربارهٔ فعالیت‎های این هنرمند فقید به ایراد سخن می‌پردازند.


احمد محسن پور قادی ‎کلایی متولد یکم اسفند 1324 بود. وی با فراگیری ساز ویولن وارد دنیای موسیقی شد و در سال 1352 عضو گروه موسیقی محلی رادیو ساری شد. او در سال 1364 نخستین مرکز آموزش موسیقی و پژوهش فرهنگی، هنری را بانام فرهنگ خانهٔ مازندران در ساری بنیان نهاد. وی طی نزدیک به چهار دهه فعالیت جدی و حرفه‌ای خود، آثار صوتی، تصویری و مکتوب پرشماری را به دوستان موسیقی مازندران عرضه کرده است.


هنرمندان بسیاری همچون محمدرضا درویشی، علی‌اکبر شکارچی، جهانگیر نصری اشرفی، محمدرضا شفیعی کدکنی، شهرام ناظری، هوشنگ جاوید و ... اثرهای وی را جزو منشأ الهام‌های زندگی‌شان دانسته‌اند. حسین علیزاده او را شخصیتی نام می‌برد که زندگی و امید را به دیگران یاد می‎دهد. این نوازندهٔ نامی تار و سه‌تار کارهای محسن پور را فراتر از بسیاری از هنرمندان مشهور کشور می‎داند و معتقد است او بیناتر از همه بوده و خواهد ماند.


تک‌نوازی سعدی صادقی، اسحاقی و علی‌اکبر شکارچی نیز بخش‎های دیگری از این برنامه خواهد بود. در پایان نیز هنرمندان گروه هزاردستان قطعه‌هایی را برای حاضران اجرا می‎کنند.


آیین بزرگداشت احمد محسن پور قادی کلایی 23 بهمن‌ماه، ساعت 15 تا 18 در تالار خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان به موسیقی می‌توانند در این برنامه حضور یابند.



منبع: ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه