ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
بهروز پایگان

+در ایران، تولید سالی یک آلبوم بیشتر شبیه وظیفه است

ریتم نو : « بهروز پایگان » آهنگساز و تنظیم‌کنندهای که از اولین روزهای فعالیت رضا یزدانی در کنار این خواننده بوده و در آلبوم های او حضور پررنگی را داشته، این روزها نیز با توجه به سفرش به خارج از کشور همچنان به این همکاری ادامه می‌دهد و در آخرین آلبوم این خواننده که تا چند ماه آینده منتشر می‌شود نیز حضور پررنگی را به‌عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده دارد.

بهروز پایگان در مورد همکاری در آلبوم جدید رضا یزدانی بیان داشت: سه قطعه را برای این آلبوم ساخته‌ام که آهنگسازی دو قطعه از آنها نیز بر عهده خودم بوده است.

آهنگساز و تنظیم‌کننده قطعه‌‎ی «هفته دلتنگی» در مورد فضای حاکم بر این آلبوم نیز گفت: به این دلیل که تمام قطعات آلبوم را نشنیده‌ام نمی‌توانم در مورد کلیت آن نظر دهم، اما قطعاتی که من ساخته‌ام یک قطعه در فضای هاردراک و دو قطعه ملایم تر است که قطعه‌ی "هفته دلتنگی" با ترانه‌ای از مهدی ایوبی نیز یکی از این قطعات است.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند رضا یزدانی در همکاری با اعضای کنونی گروهش موفق نبوده است، گفت: ابتدا باید بدانیم منظور آنها از موفقیت چیست؟! به عقیده من اگر تفاوتی هم به نظر برسد، مربوط به روند احساسی و فکری و ... کل مجموعه است که در رأس آنها رضا یزدانی قرار دارد و فکر نمی‌کنم این تفاوت مستقیماً به شخص خاصی ربط داشته باشد. حال این تفاوت ازنظر برخی مثبت و ازنظر برخی منفی! که این امری طبیعی است.
پایگان در پایان اظهار داشت:  از نظر من بهتر است افرادی مانند رضا یزدانی‌ که در پروژه‌هایشان فکر و ایده هست بافاصله زمانی بیشتری اقدام به تولید آلبوم نمایند. چراکه تولید سالی یک آلبوم بیشتر به وظیفه شبیه است تا آفرینش و پرورش یک ایده و کانسپت هنری ،با این وجود می‌دانم که این نظر مغایر مارکتینگ ،کنسرت گذاری و درآمد زایی در فضای فعلی موسیقی ایران است.

منبع: ریتم نو
نویسنده: امین رجبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه