ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴

به یاد دوست جواد بطحایی را برای سنتور (۱) منتشر کرد

ریتم نو: کتاب به یاد دوست نخستین مجلد از مجموعه پنج جلدی آثار بی کلام جواد بطحایی ، تکنواز و بداهه نواز پرمایه سنتور، شامل قطعات ضربی او در قالب پیش درآمد، مقدمه، چهارمضراب، رِنگ و فرم های آزاد در آواز اصفهان و نوا است.
photo_2015-10-23_13-00-13


شش قطعه از هشت قطعه این مجموعه در اصفهان سُل (چپ کوک) ساخته شده اند که در نوازندگی سنتور کوکی ساده، خوش طنین و خوش دست محسوب می شود. ساخت و پرداخت اغلب قطعات این کتاب روندی چندساله داشته است. ساختارمندی جملات و غنای ملودیک آنها از ویژگیهای قطعات این مجموعه است.
کتاب حاضر با لوح فشرده ای شامل اجرای قطعات با سنتورنوازی آهنگساز و دکلمه اشعار نغز شاعر معاصر، نوذر پرنگ، همراه است. در هر شعر کلمه ای دلالت بر عنوان قطعه بعد دارد و قطعات اجراشده نه به صورت جداگانه که با جملات رابط به یکدیگر وصل شده اند تا لوح فشرده همراه کتاب را همانند آلبومی موسیقایی، و نه صرفاً اثری آموزشی، شنیدنی کنند. این اشعار در کتاب به شیوه فاخر میرزاغلامرضا اصفهانی، خوشنویس برجسته دوره قاجار، تحریر شده اند.
ضمیمه کتاب مصاحبه ای مفصّل با آهنگساز درباره شرح حال و سوابق موسیقایی او را به همراه تصاویر و اسناد و معرفی آلبوم های صوتی منتشرشده از وی در بر دارد.
این کتاب و سی دی را می توانید از موسیقی عارف (به شماره های ۳۳۹۷۶۴۳۰ و ۳۳۹۷۶۴۳۱)، انتشارات پارت (تلفن: ۶۶۴۰۵۶۲۷)، انتشارات نای و نی (تلفن: ۶۶۴۹۳۲۷۸) و انتشارات نارون (تلفن: ۶۶۴۶۰۹۶۲) تهیه کنید. ارسال در تهران با پیک، و ارسال به شهرستانها و خارج از ایران از طریق پست میسر است.



منبع : ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه