ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

تازه‌ترین مجموعه ترانه‌های «زهرا عاملی» منتشر می‌شود

ریتم نو – تازه‌ترین مجموعه ترانه‌های زهرا عاملی ترانه‌سرای موفق کشور به‌زودی توسط انتشارات نگاه منتشر خواهد شد.


زهرا عاملی در گفتگو با خبرنگار وب‌سایت «ریتم نو» درباره این کتاب گفت: «با توجه به تجربه ناموفقی که با ناشر قبلی داشتم، این کتاب، مجموعه کاملی از ترانه‌های من است و شامل ترانه‌هایی می‌شود که از ابتدای ترانه‌سرایی‌ام سروده‌ام و احتمالاً نسخه صوتی این کتاب هم همراه با کتاب منتشر خواهد شد و قرار است که در کنار این کتاب اتفاقات فرهنگی جدیدی رخ دهد. فکر می‌کنم همکاری من با انتشارات نگاه و آقای رئیس دانا، محصول بسیار خوبی خواهد شد که امیدواریم این کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب برسد. ضمن اینکه هنوز تصمیمی برای تعداد ترانه‌ها نگرفتم اما قطعاً بالای 50 ترانه خواهد داشت.»


وی ادامه داد: «بنده اصولاً تمام ترانه‌های اجتماعی که می‌نویسم، عاشقانه‌ی اجتماعی است. ترانه‌های من را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، ترانه‌هایی که بر روی ملودی نوشته می‌شود، ترانه‌های عاشقانه – اجتماعی و ترانه‌های عاشقانه – فلسفی. یعنی فلسفه و مسائل اجتماعی دو موضوع موردعلاقه خودم است که در کنار ترانه‌های عاشقانه، سعی می‌کنم به‌صورت قصه بیان کنم. همچنین در این کتاب ترانه‌های شنیده نشده، اجرانشده و همچنین مجموعه‌ای از ترانه‌های زنانه هم وجود دارد. این کتاب به‌زودی برای اخذ مجوز و حروف‌چینی، تحویل انتشارات نگاه داده خواهد شد.»


عاملی در خصوص قطع همکاری با نشر شانی و شروع همکاری با انتشارات نگاه هم گفت: «من بارها راجع به این موضوع صحبت و قراردادم را با نشر شانی فسخ کردم. آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و من دیگر تحت هیچ عنوانی با نشر شانی همکاری نخواهم کرد و کتاب دوازده اصلاً در بازار موجود نیست و اگر هم این کتاب در بازار موجود باشد، غیرقانونی است. انشا الله تمام ترانه‌هایی که در کتاب دوازده منتشر کرده بودم به همراه مجموعه ترانه‌های جدیدم، در این کتاب منتشر خواهد شد.»


زهرا عاملی در پایان درباره برگزاری مراسم رونمایی و جشن امضا این کتاب و همچنین فعالیت‌های جدیدش هم این‌گونه توضیح داد: «قطعاً پس‌ازآنتشار کتاب با همکاری انتشارات نگاه مراسم رونمایی و جشن امضا کتاب را خواهیم داشت. ضمن اینکه از تقریباً هفت ماه گذشته فعالیتم را در عرصه ترانه‌سرایی کمرنگ‌تر کردم و در کنار آن فعالیت‌های خیرخواهانه را شروع کردم و این روزها قطعات در دست انتشار با مهدی یراحی و علی لهراسبی دارم که به‌زودی منتشر خواهد شد.همچنان با علیرضا افکاری همکاری‌هایی را داریم و قطعاتی را ساخته‌ایم که درگذر زمان این قطعات را هم واگذار خواهیم کرد و چندین قطعه جدید هم با صدای امین بانی در دست انتشار داریم که به‌زودی منتشر خواهد شد. همچنین آخرین جلسه کارگاه ترانه ماورا هم به‌زودی برگزار می‌شود و پس‌ازآن قرار است یک کارگاه مجازی با شکل و تعریف جدیدی راه‌اندازی کنیم.چند وقتی هم درگیر اجرای برنامه چارگوش بودم که این روزها در سایت آپارات پخش می‌شود. از فردا هم مانند سال گذشته برنامه کافه آپارات را اجرا خواهم کرد که مربوط به جشنواره فیلم فجر است و به نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره می‌پردازیم.فکر می‌کنم که سال 95 برای من سال پرباری بود و انشا الله در سال 96 مردم ترانه‌های جدی‌تری را از من خواهند شنید.»


منبع: ریتم نو


نویسنده: حمیدرضا پیرمحمدی

برچسب ها: زهرا عاملی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه