ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

فرهنگسرا نیاوران میزبان ناگفته‌های حافظ ناظری / ستاره‌ها موسیقی درراه ایران؟!

ریتم نو : نشست خبری کنسرت " ناگفته " اثر « حافظ ناظری » صبح امروز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

07


فرهنگسرا نیاوران میزبان ناگفته‌های حافظ ناظری / ستاره‌ها موسیقی درراه ایران؟!


 

+ارائه اثری تازه از حافظ ناظری

+ وظیفه هنرمند گسترش سطح تفکر و جهان‌بینی اجتماع است

 

کنسرت تهران این آلبوم که اثر شماره یک موسیقی کلاسیک جهان، پروژه سمفونی رومی است، در تاریخ 12و13 شهریورماه در تالار وزارت کشور به همت شرکت فرهنگی هنری آوای هنر برگزار می‌شود.

این نشست خبری با پخش کلیپی از صحبت‌های «حافظ ناظری»،« شهرام ناظری» و همچنین همکاران خارجی وی در آلبوم ناگفته ، آغاز شد. در اواسط این ویدیو از ساز جدید بانام "حافظ " که تکامل‌یافته سه‌تار و ساخته‌ی « حافظ ناظری » است، رونمایی شد.

بعد از پخش این ویدیو ؛ علی نکونیا(مدیر روابط عمومی شرکت فرهنگی آوای هنر) با تشکر از حضار گفت: امروز برای صحبت درباره‌ی کنسرت اثر ناگفته‌ی استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری جمع شده‌ایم.

وی ضمن تشکر از خبرنگاران برای حضورشان، روز خبرنگار را تبریک گفت.

 

در ادامه صحبت‌های نکونیا،  حافظ ناظری با خواندن بیتی شعر از مردم و خبرنگاران تشکر کرد و سپس افزود: در جامعه‌ای که به هنر و هنرمند توجه نمی‌شود قطعاً به خبرنگارها هم توجهی نخواهد شد اما بنده به‌نوبه خودم تبریک میگویم و با سختی‌هایی که در ایران وجود دارد امیدوارم بتوانید کارتان را به‌خوبی انجام دهید و محکم باشید.

ناظری امروز را برای زدن کلید کنسرت ناگفته ، روز خاصی اعلام کرد و گفت: در این چهارده، پانزده سالی که در ایران کنسرتی نداشته‌ام به این باور رسیده‌ام که هنرمند نباید کنسرت‌های زیادی برگزار کند. چراکه به یک بیزینس تبدیل می‌شود. شخصاً به خاطر ارائه کاری نو در این چند سال کنسرتی نداشتم  کنسرت برگزار نکردم و معتقدم وظیفه هنرمند گسترش سطح تفکر و جهان‌بینی اجتماع است.

خالق اثر ناگفته به برنامه‌ریزی‌های سال گذشته برای اجرای کنسرت اشاره کرد و افزود: ما از فروردین سال گذشته به مدت شش ماه برای اجرا برنامه‌ریزی کردیم و قرار بود اسطوره‌های موسیقی دنیا را به ایران بیاوریم که آن‌ها نیز برنامه‌ریزی‌هایی داشتند اما متأسفانه مراحل قانونی کار انجام نشد و مجبور به لغو کنسرت شدیم.

وی ادامه داد: این بار نیز همان اتفاق افتاده است و قرار بر حضور ستاره‌های موسیقی ناگفته در ایران است. اکنون بسیار به زمان کنسرت نزدیک هستیم و این اتفاق باید بی افتد. امیدوارم اساتید و ستاره‌ها به ما بپیوندند اما اگر بازهم این اتفاق رخ ندهد ما کنسرتمان را برگزار خواهیم کرد.

حافظ ناظری درباره کارهای خود نیز بیان کرد: خوشبختانه و یا متأسفانه بیشتر به‌جای اینکه به قسمت موسیقیایی من توجه شود، توجه حاشیه‌ای به کارهای من می‌شود و هیچ‌کس کارهای من را عمیق باز نمی‌کنند و برای بیشتر دیدن شدن یک اثر کمکی نمی‌شود.

وی همچنین درباره برنامه‌های این آلبوم گفت: قرار است تور کنسرت‌ها در تاریخ ششم و هفتم شهریور از شهر  شیراز آغاز شود که این امر بسیار هیجان‌انگیز است و همان‌طور که مطلع هستید روزهای 12 و 13 شهریورماه نیز کنسرتی را در تالار وزارت کشور تهران برگزار خواهیم کرد و بعدازآن اگر جانی باشد در شهرهای دیگر نیز به اجرای برنامه خواهیم پرداخت چراکه ممکن است امکان حضور برای بعضی از عزیزان در تهران یا شیراز نباشد.

شخصاً خیلی دوست داشتم برنامه خیلی متفاوت باشد اما به دلیل استرس‌ها و مسائلی که وجود دارد، فکر می‌کنم آدم خیلی ریلکس باشد.

ناظری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی درباره حضور نوازندگان ایرانی در کنسرت در صورت حضور نداشتن ستاره‌های آمریکایی گفت: یکسری کارها را شروع کرده‌ایم و مشغول انتخاب نوازندگان هستیم. چند نفر از دوستانی که موسیقی کلاسیک کار می‌کنند حضور دارند و تا ده روز دیگر تمرین‌ها به تمام می‌شود تا ببینیم چه خواهد شد اما هنوز دلمان روشن است که اساتید می‌آیند و به ما اضافه می‌شوند.

وی در مورد مراحل انجام‌شده برای ورود ستاره‌ها و اساتید، تصریح کرد: هر اتفاقی که بی افتد این کنسرت باید برگزار شود. مراحل قانونی از شش ماه قبل آغاز و درخواست به وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد داده‌شده است. البته ممکن است تمام مراحل برای حضور ستاره‌ها انجام شود و آن‌ها حضور پیدا کنند اما شب قبل کنسرت بگویند ستاره‌ها نباید روی استیج بیایند.

 

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: کاری را به‌صورت سمبلیک آغاز کرده‌ام و از همین حال مژده‌اش را می‌دهم که یک اثر متفاوت را تا هفت، هشت ماه دیگر از من خواهید شنید و بازهم تبریک میگویم به همه خبرنگارهای عزیز و تشکر می‌کنم از فرهنگسرای نیاوران و آقای سجادی و همچنین از شرکت آوای هنر تشکر می‌کنم به امید دیدارتان در کنسرت‌ها.

گفتنی است ؛ بلیت‌فروشی کنسرت ناگفته در تهران  از فردا آغاز می‌شود.

 

در ادامه بیننده چند سکانس از نگاه دوربین امین باقری باشید.

منبع : ریتم نو

نویسنده : شایان رسول‌زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه