ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

تب و تاب مهمترین اتفاقات در دل معاونت هنری ؛ مرادخانی رو به خبرنگاران

ریتم نو: علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در حاشیه تمرین ارکستر فیلارمونیک کشور چین در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ داد.

orkestr 1( (11)


تب و تاب مهمترین اتفاقات در دل معاونت هنری ؛ مرادخانی رو به خبرنگاران




به گزارش ریتم نو به نقل از مهر ؛ علی مرادخانی در حاشیه تمرین ارکستر فیلارمونیک کشور چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا طی ماه های اخیر پاسخگوی رسانه ها در رابطه با مسائل مختلف زیر مجموعه معاونت هنری نبوده است، توضیح داد: همانطور که می‌دانید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنگویی دارد که در پروسه های مختلف زمانی نسبت به مسائل مختلف حوزه های مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ لازم را می دهد. بنابراین اگر می بینید که بنده نسبت به مسائل پیش آمده در حوزه معاونت هنری کمتر صحبت می‌کنم، به جهت این است که تمامی توضیحات باید از طریق سخنگوی وزیر ارشاد انجام پذیرد اما با این حال از این پس تلاش خود را خواهم کرد تا حضور پررنگ تری در رسانه ها برای پاسخگویی به مسائل مربوطه داشته باشم.

وی درباره حضور ارکستر فیلارمونیک کشور چین در کشورمان گفت: خوشبختانه با زحمتی که آقای علی رهبری به عنوان مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران انجام داده شاهد حضور ارکستر فیلارمونیک چین در کشورمان هستیم و امیدوار هستم با حوزه دیپلماسی فرهنگی که در دولت یازدهم به آن تاکید فراوان شده فعالیت های ثمربخشی را داشته باشیم. به هر حال در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که بیشترین آن مربوط به بودجه می شود اما امیدوارم تا سال آینده بتوانیم موضوع بودجه را نیز برطرف کنیم.


معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به طور حتم برنامه هایی برای حضور نوازندگان ایرانی در مجامع بین المللی داریم که بر این اساس هم برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم با مشارکت هایی که توسط بخش خصوصی در این رابطه انجام می گیرد، زمینه حضور هنرمندان ایرانی در خارج از کشور را نیز فراهم کنیم. البته به زودی در این زمینه اطلاع رسانی کامل و جامعی خواهد شد. این وظیفه ماست که ارکسترهای ایرانی در حوزه دیپلماسی فرهنگی بتوانند انتقال دهنده پیام فرهنگی ایران به کشورهای دیگر باشند.


مرادخوانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نتیجه پیشنهاد سفر ارکستر سمفونیک تهران به نیویورک که پیش از این توسط علی رهبری ارائه شده بود، بیان کرد: ماجرای حضور ارکسترسمفونیک تهران در نیویورک فقط در حد یک پیشنهاد است که ما همچنان مشغول بررسی آن هستیم و اصولاً وقتی برنامه ای به صورت کامل ارائه شود به نوعی جزو تعهدات ما به حساب می آید. کما اینکه ما به شدت علاقه مند هستیم تا در این زمینه برنامه های بین المللی فراوانی داشته باشیم که قطعاً حضور گروه ایرانی در نیویورک همزمان با سفر رئیس جمهوری به کشور آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل از علاقه مندی های ماست اما همه می دانیم که مقدمات چنین حضوری نیازمند برنامه ریزی و پیش زمینه های زیادی است که باید فراهم شود.


وی درباره ماجرای مشارکت خانه موسیقی در برگزاری این دوره از جشنواره بین المللی موسیقی فجر توضیح داد: به طور طبیعی وقتی نهادی برای حضور در یک رویدادی موسیقایی مانند جشنواره موسیقی فجر اعلام آمادگی می کند ما از آن استقبال می کنیم. البته در تعدادی از رسانه ها پیرامون ماجرای خانه موسیقی مطالبی عنوان شده بود که هنوز این اتهامات به اثبات نرسیده است و من همینجا از تمام دوستان مطبوعاتی می خواهم قضاوت های از پیش تعیین شده نکنند. ما ضمن تاکید بر حل و فصل ماجرای خانه موسیقی اعلام می کنیم که هنوز به طور کامل وارد مذاکره مستقیم و صددرصد برای حضور خانه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر نشده ایم. گرچه علاقمندیم که این نهاد صنفی در فعالیت های ما حضور داشته باشند اما هنوز هیچ چیز به طور کامل مشخص نشده و به یاری خداوند طی هفته های آینده پیرامون این موضوع نیز اطلاع رسانی کامل می‌کنیم.


معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه هنوز شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر تشکیل نشده، گفت: وزارت ارشاد به شدت پیگیر ماجرای خانه موسیقی است و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده که بخواهیم به صورت قطعی اعلام کنیم در جشنواره موسیقی فجر امسال خانه موسیقی تنها نهاد تصمیم گیرنده است اما هر موقع نیز که این اتفاق افتاد مطمئن باشد بر اساس مناسبات قانونی کار را دنبال می کنیم و اصولاً بخش دولتی آمادگی کامل دارد که هر نهادی بتواند توانایی برگزاری جشنواره داشته باشد، پیشنهادات آن نهاد مورد نظر را مورد بررسی قرار دهیم منتها ارتقای سطح علمی و توانایی، مهمترین اولویت ما برای حضور چنین نهادهایی است.


وی در پاسخ به زمان صدور حکم مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز گفت: با توجه به وضعیت موجود آقای فرزاد طالبی همچنان به عنوان سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد تا مدت زمان قانونی صدور این حکم به فعالیت خود ادامه می دهد اما می توانم بگویم که ایشان جزو گزینه های مورد نظر ما برای صدور حکم مدیریت دفتر موسیقی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه