ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

تصنیف «مستی» به آهنگسازی «آرش کامور» و خوانندگی «وحید تاج» منتشر شد

ریتم نو – تصنیف مستی از آلبوم عطار به آهنگسازی آرش کامور و خوانندگی وحید تاج منتشر شد.


آلبوم « عطار » به هشتصدمین سال بزرگداشت حضرت عطار پیشکش و نسخه تصویری تصنیف «مستی» پیش از انتشار آلبوم و در آستانه سال جدید به کارگردانی مرتضی گازرانی منتشرشده است.


قابلیت‌های بی‌بدیل و موسیقیایی شعر عطار وجهی پنهان بوده که طی سالیان اخیر کمتر نغمه‌پردازی سراغی از آن گرفته است. زبان ساده و روان در عین شوریدگی و شیدایی  شعر عطار به سهولت می‌تواند جان تشنه معرفت انسان امروزی را سیراب کند.


آرش کامور 11 قطعه موسیقی را بر روی اشعار و اندیشه‌های عطار در آلبوم موسیقی به نام « فریدالدین عطار» با صدای وحید تاج گردآورده و قرار است در روز 25 فروردین 96 مصادف با روز جهانی عطار به دست علاقه‌مندان برسد.


موسیقی این اثر با ساز بندی و رنگ‌آمیزی متفاوت تجربه‌ای است  نو که کامور به همراه ارکستر سروشان در این مجموعه خلق کرده است. بهره‌مندی هوشمندانه  آهنگساز از سازهای کلاسیک غربی ، سازهای آذری و طبلای هندی بیانگر  گستره جهانی شعر عطار است. از سویی جلوه‌ای از پیوند ناگسستنی دو فرهنگ فارس و آذری است که وحدت اجتماعی و ملی را به نمایش می‌گذارد. هم‌چنین درون‌گرایی آگاهانه و تعالی‌بخش  شعر عطار در بکاری گیری سازهای شرقی ترجمه‌ای هوشمندانه شده است. این درون‌گرایی آمیخته با پیوند فطری آدمی با طبیعت است که در این اثر با بهره‌گیری از افکت‌ها تجلی‌یافته است.


در ادامه می‌توانید تصنیف «مستی» از قطعات آلبوم «عطار» را از اینجا دانلود کنید.




منبع: ریتم نو

برچسب ها: تصنیف مستی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه