ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

تقاضای شلاق نداشتیم/ ارائه سند و یا عذرخواهی چاره ساز است

ریتم نو - حمیدرضا نوربخش در جلسه مجمع عمومی خانه موسیقی با اشاره به جار و جنجال های اخیر گفت: خانه موسیقی و یا هر نهاد دیگری مگر می تواند تعیین کند که مجازات فرد خاطی شلاق باشد یا زندان؟
ارجمند نوربخش

به گزارش ریتم نو به نقل از خانه موسیقی، مدیرعامل خانه در بخشی از سخنانش در مجمع عمومی خطاب به اعضای مجمع گفت: بالاترین رکن از ارکان خانه موسیقی همین مجمع عمومی است و تک تک شما باید از امور و سیاستگذاری های این نهاد باخبر و بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید.


مدیرعامل خانه  در بخش گزاش مربوط به اتهامات برخی مفتریان و سرانجام آن ماجرا افزود: ما همواره اعلام کرده ایم که از نقد و انتقاد استقبال می کنیم و فرد منتقد را دلسوز فعالیت های صنفی می شناسیم و همگان شاهد هستند که همین اعضای هیئت مدیره که اینجا حضور دارند در چند سال گذشته مورد تندترین نقدها بوده اند و هیچ گله ای هم نداشتند ولی آنجا که سخنان و نقد ها از مرز اتهام و افترا فراتر رفت ما واکنش نشان دادیم چرا که در قبال شما یعنی اعضای همین مجمع مسئول و متعهد هستیم .


سکوت در برابر مفتریان جفا به اعضای مجمع است


نوربخش در ادامه با اشاره به اتهامات مالی که به خانه وارد شده است گفت: وقتی فرد می گوید خانه موسیقی چهار پنج میلیارد تومان دریافت کرده و معلوم نیست کجا هزینه شده آیا نباید اسناد گفته هایش را ارائه دهد آیا تا کنون رسانه ای از ایشان مدرک و سند صحت ادعای او را مطالبه کرده است ؟ خب اگر ما هم ساکت بنشیینیم یعنی ادعای او درست است و این یعنی جفای به شما و قطعا دامن اعضای محترم مجمع هم ملکوک خواهد شد.


مدیرعامل خانه ضمن دعوت از مخاطبان و ارباب رسانه ها به دقت  بیشتر گفت: آیا دادگاه برای هیچ شاکی و متشاکی  که به جرم نقد و انتقاد مراجعه کنند پرونده ای باز می کند؟ اساسا طرح اینگونه مسائل خنده دار و برای انحراف اذهان عمومی است؛ این نکته را در باره شکایت خانه موسیقی از آقا دکتر فاطمی هم چندین بار اعلام کردیم و خود آقای فاطمی هم بعد از آن ماجرا به خانه موسیقی آمد و در حضور اعضای هیئت مدیره اقرار کرد که هیچ ادعای سوء استفاده مالی از سوی خانه موسیقی نداشته و صرفا ایرادات اساسنامه ای را مطرح کرده است.


اثبات دروغگویی سنگین تر از مجازات شلاق است


نوربخش با تاکید بر رعایت تقوی و پرهیز از اتهام زنی و دروغ پراکنی گفت: باید در اینجا به جرات بگویم  که کل گردش مالی خانه موسیقی از ابتدای تاسیس تاکنون  و در این 16 سال به 2-3 میلیارد تومان نمی رسد! اما برخی به راحتی اتهاماتی وارد کردند که خانه موسیقی 5 میلیارد گرفته و معلوم نیست در کجا هزینه شده و این افراد گفته بودند اگر وزارت ارشاد در مقابل خانه موسیقی واکنشی نداشته باشد مجبوریم به محاکم قضایی متوسل شویم. خب  مگر ما چکار کردیم ما خواستیم زودتر حقیقت عیان شود که چه کسی راست و چه کسی دروغ می گوید و لذا از این افراد به محاکم قضایی شکایت کردیم و دوست داریم این مسائل در دادگاه مورد بحث قرار گیرد چون می دانیم اینها افترا و تهمت بوده و باید از حیثیت خانه موسیقی و اعضای شریف و پاکدست هیئت مدیره دفاع کنیم.


وی گفت: ما صرفا به جهت روشن شدن حقیقت به دادگاه مراجعه کردیم و هیچگاه برای کسی تقاضای شلاق یا زندان و...نداشتیم و اساسا این روند در محاکم قضایی هم مرسوم نیست شاکی نوع مجازات را تعیین کند تنها شکایتی صورت می گیرد و در نهایت تعیین مجازات برعهده و به تشخیص قاضی خواهد بود و اگر دست ما باشد من در همین جا اعلام می کنم فقط روشن شدن حقیقت برای ما مهم است و بعد از آن ما حاضریم فرد خاطی و مفتری هیچ مجازاتی را متحمل نشود چرا که بزرگترین مجازات برای اهالی فرهنک اثبات دروغگویی اوست.


یا ارائه سند و یا عذرخواهی چاره ساز است


نوربخش در پایان این بخش از سخنانش گفت: خانه موسیقی همواره حسن نیت داشته و با سعه صدر با هنرمندان و اعضا برخورد کرده است ولی ما بر اساس وظیفه ای که همین مجمع به عهده ما گذاشته است موظفیم با افرادی که بدون سند و مدرک قصد تخریب اعضای محترم خانه را دارند برخورد کرده و پیگیر مسائل حقوقی اعضا باشیم و در نتیجه این مفتری که می‌خواهد با جار و جنجال و پیش کشیدن موضوع شلاق و زندان حس ترحم هنرمندان را برانگیزاند و در واقع حقیقت را گم کند راه به جایی نخواهد برد و بهتر است به جای این کارها یا سند ارائه دهد و یا عذرخواهی کند.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه