ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

تمام توانمان را به کار گرفته‌ایم تا تداعی کننده‌ی اوان باشیم

ریتم نو: کنسرت « گروه اوان » به نوازندگی «علیرضا برزگر»، «دانیال جلالی»، «حمید نعیمی»، «مهرداد مهدی»، «میلاد مرادی»، «رشاد شالپوش»، «برزو بهرامی»، «آرش ضرابی» و «فرید فرزیان پور»در برج آزدی برگزار گردید. این اجرا شامل نه قطعه‌ی بی‌کلام بود. که از ابتدا با احترام به اساتید دیگر،به استاد «جعفر پناهی» تقدیم شد.

Avan-band-Ritmeno (25)




در آغاز «حمید نعیمی» ضمن سلام وخیر مقدم، بابت تاخیر گروه(حدود نیم ساعت) از حضار عذر خواهی کرد و گفت: امیدوارم با تلاش برای اجرای بهتر بتوانیم این مسئله را از دل شما در بیاوریم.


وی در ادامه بیان داشت: اوان به معنی گذر زمان، هنگام، جلو و... است و تمام توانمان را به کار گرفته‌ایم تا تداعی کننده‌ی این عنوان باشیم.


دراین حین نه قطعه به نام‌های اوان یک، دو و... نواخته شد. از نکاتی که هر مخاطبی را به توجه وادار می‌داشت؛ تنوع سازها و نحوه‌ی تلفیق آن‌ها بود چرا که در این اجرا از سنتور و عود و کمانچه گرفته تا گیتارالکتریک و دارمز نواخته شد تنوع سازها به حدی بود که از آوردن نام تک تک آن‌ها معذورم(ساکسفون،کلارینت، آکاردئون و...)


حاضرین از چنین کنسرت بی‌کلامی استقبال خوبی داشتند اما به نظر می‌رسید که همان سالن 300-400 نفری آزدای کافی باشد و انتخاب این سالن آگاهانه به نظر می‌آمد زیرا _بدون هیچ قضاوتی_ طرفداران موسیقی بی‌کلام، نسبت به موسیقی امروزی کمتر هستند.


وقتی «حمید نعیمی» گفت: بعد از محرم و صفر منتظر آلبوم ما باشید و قرار است رونمایی هم داشته باشیم که خوشحال می‌شویم شما را ببینیم. اینگونه می‌نمود که اجرا به پایان رسیده است. در همین راستا نوازندگان سازهای خود را زمین گذاشتند و به احترام هوادارنی که از جای خود برخاستند، تعظیم کردند اما تشویق‌ها طوری بود که این گروه به فکر این افتاد قطعه‌ای را که بیش از قطعات دیگر مورد استقبال قرار گرفته بود را دوباره اجرا کنند. این بار سالن غرق در تشویق‌ها شد تا این شب به یاد ماندنی برای « اوان » و هوادارنش به پایان برسد.


در ادامه بیننده عکس‌های « امین رجبی » باشید



منبع : ریتم نو


نویسنده : فرزین پاک طینت

برچسب ها: گروه اوان اوان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه