ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

تهران میزبان آزمون موسیقی بین‌المللی واگنر

ریتم نو: آزمون بین‌المللی واگنر پروژه جدیدی است که با سیستم آموزشی بسیار قوی، توسط بزرگان موسیقی جهان با مدیریت ایگورپتروشوسکی  (یکی از پنج مدرس برتر ویلن در دنیا) طراحی‌شده است.

+  حضور ایگور پتروشوسکی مدیر آزمون موسیقی بین‌المللی واگنر در تهران


400813d3ac3c31c48d2af42602b3fa7f5d8




آموزشگاه موسیقی ظفر و میلاد بعد از مدتی همکاری با آقای پتروشوسکی و کنسرواتوار ریچارد واگنر با مدیریت آقای کاپیتانوویچ به‌عنوان یکی از مراکز آزمون موسیقی بین‌المللی واگنر فعالیت می‌کند و هم‌چنین همکاری دوجانبه‌ای تحت عنوان تبادل فرهنگی و هنری با کنسرواتوار ریچارد واگنر دارد.


پرهام عرب و پیمان شاطرانی مدیران آموزشگاه‌های موسیقی ظفر و میلاد در گفتگو با «ریتم نو: درباره این دو پروژه توضیحاتی را ارائه دادند.



در مورد چگونگی آشنایی با این پروژه توضیحاتی را ارائه دهید


یکی از همکاران ما، آرا کاراپتیان که خود در کنسرواتوار ریچارد واگنر مشغول به تحصیل در رشته آواز کلاسیک و رهبری ارکستر هست و دو سال پیش اپرای بزرگ «فلوت سحرآمیز» را در تالار وحدت روی صحنه برد، این پروژه را به ما معرفی کرد. این دو پروژه در کشورهای مکزیک، آمریکا، ایتالیا، بوسنی و .... فعال می‌باشند و این  فرصتی برای  ما بود با آرا کاراپتیان که در حال حاضر نماینده رسمی این دو پروژه در ایران هست، برای به‌روزرسانی و بالا بردن سطح موسیقی در کشور همکاری کنیم.



کمی بیشتر درباره همکاری دوجانبه با این کنسرواتوار توضیح دهید؟


هنرجویان طی یک دوره شش‌ساله ( چهار سال اول دیپلم 1 و دو سال آخر دیپلم 2 هنری ) بر اساس سرفصل‌هایی که در این کنسرواتوار آموزش می‌بینند.


 هنرجویان می‌توانند به سه صورت در این پروژه شرکت نمایند :




  • دو سال در ایران مابقی در اتریش

  • سه سال در ایران مابقی در اتریش

  • چهار سال در ایران مابقی در اتریش


همچنین  می‌توانند از ابتدا برای تحصیل به اتریش بروند


هنرجویانی که در ایران در این پروژه آموزشی شرکت می‌کنند به‌صورت مداوم تحت نظر اساتید این کنسرواتوار و اساتید معتمدی که در ایران گزینش‌شده‌اند می‌باشند و در انتها هر ترم با حضور اساتید کنسرواتوار امتحان خواهند داد.


- پروژه آزمون موسیقی بین‌المللی واگنر را توضیح می‌دهید؟


پروژه دیگری که وجود دارد، یک پروژه جدید بین‌المللی است. این پروژه توسط اساتید  معتبر دنیا بر اساس تجربه و نحوه آموزش آن اساتید طراحی‌شده است. هنرجویان پس از عضویت در پروژه آماده امتحان می‌شوند. این امتحان دو بار در سال که توسط نمایندگان این پروژه و اساتید منتخبی که در ایران دارای تأییدیه از مدیران این پروژه می‌باشند، به‌صورت هماهنگ در سراسر دنیا برگزار خواهد شد.



در این پروژه چه سازهایی آموزش داده می‌شود؟ نحوه آموزشی چگونه است و آیا محدودیت سنی دارد؟


تمام سازهای کلاسیک آموزش داده می‌شود و محدودیت سنی هم  ندارد. هنرجویان در این پروژه که برای هر ساز در 10 سطح که هر سطح خود به دو قسمت تئوری (مبانی موسیقی،سلفژ، هارمونی و ..) و عملی (تکنیک و قطعات مشخص) تقسیم‌شده، توسط استاد خود و استاد ناظر تحت آموزش قرار می‌گیرند.



از مزیت‌های این پروژه بگویید.


این‌یک پروژه جهانی است و دارای دیپلم معتبر برای هر سطح آن هست.


هنرجویان ایرانی طبق روش‌های روز دنیا آموزش‌دیده ،می‌توانند با تمام اساتیدی که در این پروژه شرکت دارند با  Skype  در ارتباط باشند. همچنین این پروژه برای مدرسین ایرانی این امکان را فراهم می‌کند که در کنار آموزش ،تکنیک و داده‌های موسیقایی خود را بروز رسانی کنند چراکه این پروژه تنها مختص به هنرجویان نیست، بلکه موقعیتی مناسب برای تربیت مدرسین و بالا بردن سطح کیفی موسیقی در کشور و آموزشگاه‌ها است.



فراخوان این پروژه در چه تاریخی است ؟


فراخوان در تاریخ 11 تیرماه ساعت 5 در سالن تلاش هست . از اکثر اساتید موسیقی و مدیران  آموزشگاه‌ها، حتی از شهرستان‌ها دعوت‌شده است.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه