ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵

تور کنسرت‌های همایون شجریان و سهراب پورناظری در اروپا برگزار می‌شود

ریتم نو - تور کنسرت‌های «همایون شجریان»‌ و «سهراب پورناظری» از اواخر مهرماه در اروپا آغاز خواهد شد و این دو هنرمند در کشورهایی چون فرانسه، هلند و بلژیک به اجرای برنامه خواهند پرداخت. آنان بخش‌هایی از آلبوم‌هایی خداوندان اسرار و آیینه‌ها را در این کنسرت‌ها اجرا می‌کنند.


این برنامه که در سالن‌هایی چون ارکستر فیلارمونیک پاریس و مجموعه‌ی فرهنگی بوزار در بلژیک روی صحنه خواهد رفت، در دو بخش انجام می‌شود، در بخش اول ساز و آواز و در بخشِ دیگر گروه‌نوازی موسیقی دستگاهی ایران اجرا می‌شود. «همایون شجریان» و «سهراب پورناظری» را در این برنامه‌ها حسین رضایی‌نیا و آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای) ، مهیار طریحی (سنتور)،‌ و میلاد محمدی (تار) همراهی می‌‌کنند. این در حالی است که به زودی، آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» با خوانندگی «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری» نیز منتشر خواهد شد. کارگردانی این اثر را «رخشان بنی‌اعتماد» برعهده دارد.
«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است. در بخش اول آن «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پردهٔ «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است. در این اثر علاوه بر ساخته‌های سهراب پورناظری، قطعه‌ای از ساخته‌های کیخسرو پورناظری با نام «یاوران» آمده است که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود و حالا سهراب پورناظری با نگاهی متفاوت آن را تنظیم و همایون شجریان اجرا کرده است. همچنین به تازگی موسیقی متن فیلمِ «رگ خواب» با آهنگسازی «سهراب پورناظری» و خوانندگی «همایون شجریان» به پایان رسیده است. این ششمین تجربه‌ی همکاری پورناظری با «حمید نعمت‌الله» است.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه