ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

جاده لغزنده «داماهی» به نیاوران رسید/ «کامنت» برای درختان خواند

ریتم نو – گروه‌های کامنت و داماهی برای نخستین بار و در قالب فستیوال شب‌های موسیقی بارانا در کاخ نیاوران روی صحنه رفتند تا سومین اجرای این شب‌های کاخ را رقم بزنند.


ریتم نو – گروه‌های کامنت و داماهی برای نخستین بار و در قالب فستیوال شب‌های موسیقی بارانا در کاخ نیاوران روی صحنه رفتند تا سومین اجرای این شب‌های کاخ را رقم بزنند.


این کنسرت شامگاه 24 مردادماه در حالی برگزار شد که گروه کامنت قطعه «درخت» را به دلیل وجود درختان زیاد در اطراف استیج و گروه داماهی آهنگ جاده لغزنده را برای ادای دین به موسیقی خیابانی اجرا کردند.


گروه کامنت به خوانندگی کیان پورتراب قطعات بیداری ما، هی تو، فرشته مرگ، درخت، با مسیر باد و لحظه‌ها را اجرا کرد و در میانه‌های اجرا این خواننده به نخستین اجرای گروه در سال 1386 در خیریه محک اشاره و از حضور در این فستیوال ابراز خوشحالی کرد.


پس از اتمام اجرای گروه کامنت نوبت به حضور گروه داماهی روی استیج رسید تا قطعه دیوانه به‌عنوان نخستین انتخاب این گروه به اجرا درآید.


سپس با درخواست رضا کولغانی (خواننده گروه داماهی)، مخاطبان با همخوانی، گروه را در اجرای قطعه‌ی بندری همراهی کردند.


خواننده گروه داماهی ضمن اشاره به عدم اجرای گروه در فضای باز و کاخ نیاوران، این اجرا را دل‌چسب عنوان کرد و در ادامه اعضای  گروه قطعه «جاده لغزنده» از آلبوم جدیدشان را برای ادای دین به موسیقی خیابانی به اجرا درآوردند.


پس از اجرای قطعه «دیوانه»، ماهان میر عرب (نوازنده گیتار) به گروه پیوست تا در اجرای قطعاتی آن‌ها را همراهی کند.


از نکات قابل‌توجه در ترکیب اعضای گروه حضور نیما رمضان و اشکان آبرون در هر دو گروه بود.


 شب‌های موسیقی بارانا که از پنج‌شنبه‌شب 21 مردادماه با اجرای کامکارها آغاز شد و در دومین شب میزبان کیخسرو پورناظری و گروه شمس بود، در سومین شب، اجرای مشترک گروه کامنت و داماهی را روی صحنه برد و تا 29 مردادماه ادامه خواهد داشت و طبق اعلام مسئولین برگزارکننده، پنج درصد از فروش بلیت‌های این کنسرت به کودکان مبتلابه سرطان تحت حمایت محک و درصدی دیگر برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته می‌شود.


گفتنی است؛ این فستیوال توسط موسسه آفرینش هنر بارانا ، شرکت کار و اندیشه و با همراهی سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت اجراهای دیگر  شب‌های موسیقی بارانا می‌توانند به سایت www.miresi.ir مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو


عکس: ساقی جهانگیر سلطانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه