ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

جرقه‌ی ایران 11 از موسیقی فیلم شروع شد

ریتم نو: سه‌شنبه سیزدهم بهمن‌ماه سال جاری از آلبوم «ایران 11» اثر گروه «بهنا» به سرپرستی «رامین بهنا» و با حضور عوامل این اثر رونمایی شد.در این مجال  با حضور هواداران این گروه و خبرنگاران،سؤالاتی درباره‌ی اثر فوق مطرح شد اما با توجه به اینکه فاصله‌ی انتشار اثر تا برگزاری رونمایی بسیار اندک بود .سرپرست گروه لازم دانست توضیحاتی را در مورد اثر بدهد.درنهایت پس از گفت‌وگوی خبری کوتاه ،گروه «بهنا» چند قطعه از آلبوم جدید خود را برای مخاطبان اجرا کردند!
 

+ما مخاطب را هدف نمی‌گیریم ؛مخاطب باید به سمت ما بیاید

photo_2016-02-05_23-30-18

آلبوم ایران 11 که روز یکشنبه 18 بهمن‌ماه منتشر شد، شامل 9 قطعه به نام‌های «پارک‌وی»، «کوچه برلن»، «سِدخندان»، «پیچ‌شمرون»، «بازار»، «قیطریه»، «اکباتان»، «بهار شیراز» و «رِنگ کوچه برلن» و تهیه‌کنندگی رامین بهنا است.


در ابتدا رامین بهنا گفت: خوشحالیم توانستیم بعد از دو سال و نیم این آلبوم را انتشار دهیم. جرقه‌ی  تولید این اثر از موسیقی فیلم آغاز شد به این صورت که قرار بود برای یک فیلم  پیرامون موضوع تهران موسیقی فیلم بسازم .سوژه‌ها هم ایرانی بودند هم مدرن!...


درواقع به سبک و استایل خاصی فکر نکردیم و اینکه در چه سبکی کار می‌کنیم به عهده‌ی منتقدین است من سعی کردم در این پروژه آزادانه حرکت کنم .به نظرم سازهای ایرانی کمی محدودیت به وجود می‌آورند اما ناخودآگاه همه‌ی ما موسیقی ایرانی است و نمی‌شود از آن فرار کرد اما هیچ‌وقت سعی نکردم موسیقی ایرانی را به کارهایم تحمیل کنم درواقع کاری را ساخته‌ایم و به‌عنوان‌مثال بعد از ساخت اثر فهمیدیم که به فلان سبک موسیقی ایرانی زلفی گره زده!نحوه‌ی تولید آثار هم به این شکل بود که من متدی را مطرح می‌کردم و در ادامه با عوامل کار را پیش می‌بردیم بعضی مواقع یک ایده باعث می‌شد کمپوزیسیون کار تغییر کند به همین خاطر باید بگویم من یک‌ششم کار بودم!


وی در ادامه گفت ما مخاطب را هدف نمی‌گیریم؛مخاطب باید به سمت ما سوق پیدا کند درواقع این اثر ادامه تفکر من در گروه « آویژه » بود اما در آن زمان بیست‌وشش سال داشتم و اکنون چهل‌وشش سال !هدف هم آن موسیقی است که دلم می‌خواهد!


در کارهای ما رگه‌هایی از طنز مشاهده می‌شود که بعضی تلخ (گروتسک) و بعضی این‌گونه نیستند این کار در طرح روی جلد ما نیز اتفاق افتاده که باید از «سیاوش یعقوبی» تشکر کنم .


در پایان راجع به حضور نداشتن در جشنواره‌ی فجر گفت:متأسفانه زمانی به ما اطلاع دادند که مشغله‌های زیادی داشتیم و نمی‌رسیدیم که قطعه‌های جدیدمان را در جشنواره اجرا کنیم.اجرای آثار قدیمی هم امکان‌پذیر نبودند! به‌هرحال منتظر کنسرت ما در اردیبهشت‌ماه باشید.


اجرای سه قطعه از آلبوم «ایران 11» حسن ختام رونمایی از آلبوم مذکور بود.


رامین بهنا (کیبورد و سینتی‌سایزر)، کسری ابراهیمی (درامز)، سیاوش امامی (گیتار الکتریک)، حامد حمید زاده (گیتار باس)، بهرنگ بقایی (کیبورد و سینتی‌سایزر) و آرش عمرانی (کیبورد و سینتی‌سایزر) اعضای گروه «بهنا» را تشکیل می‌دهند.


گفتنی است؛  شهریار مسرور، فرشاد رمضانی، گروه بمرانی، گروه کاربن، امید نعمتی، نیما رمضان، آرش سعیدی، دارا دارایی، آلن بارسخیان، کیاوش صاحب‌نسق، بهروز بقایی و... ازجمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حاضر بودند.



منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت





ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه