ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵

جشنواره موسیقی سبز در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست برگزار می‌شود

ریتم نو – دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط‌زیست در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و ارتقای آن در سطح جامعه با بهره‌گیری از زبان موسیقی، اولین دوره جشنواره موسیقی محیط‌زیست را با عنوان جشنواره موسیقی سبز برگزار می‌کند.

+ مهلت ارسال آثار تا 15 بهمن‌ماه


+ تمام افرادی که به مراحل نهایی راه پیدا می‌کنند، آثارشان در قالب آلبوم موسیقی منتشر خواهد شد و در طول سال برای این افراد کنسرت‌هایی را برگزار می‌کنیم


photo_2017-01-26_12-06-51




فرهاد هراتی دبیر جشنواره موسیقی سبز در گفتگو با خبرنگار وب‌سایت «ریتم نو» درباره برگزاری این جشنواره گفت : «از سه ماه گذشته برای حضور در این جشنواره فراخوان داده بودیم که مهلت ارسال آثار هم تا پایان 15 بهمن خواهد بود. سپس از 15 تا 30 بهمن‌ماه در مرحله اول  کارهای ارسال‌شده توسط هیئت‌داوران بررسی می‌شود و سپس نفرات برگزیده به مرحله دوم رقابت‌ها راه پیدا خواهند کرد که این مرحله از 21 تا 27 فروردین‌ماه 96 در سه سالن وحدت ، رودکی و فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و سپس مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ 1 اردیبهشت‌ماه با معرفی نفرات برگزیده در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان برگزار می‌شود.»


وی ادامه داد: «به دلیل اینکه این جشنواره یک جشنواره موضوع محور است، تمامی آثار باید با مضامین زیست‌محیطی باشند در غیر این صورت کارها پذیرفته نخواهد شد و هم‌اکنون افراد از طریق وب‌سایت جشنواره آثار خودشان را ارسال می‌کنند و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این جشنواره شده است. ضمن اینکه در تمامی ژانرهای موسیقی چه بی‌کلام و چه با کلام ، افراد را برای حضور در این جشنواره دعوت کردیم. اولین آیتمی که داوران برای انتخاب آثار در نظر می‌گیرند ، مرتبط بودن موسیقی با بحث محیط‌زیست است و پس‌ازآن به تکنیک‌ها، آهنگسازی‌ها، ترانه‌ها  نوازندگی‌ها و ... نگاه می‌کنند. رئیس هیئت‌داوران هم استاد اردشیر کامکار هستند. آثار بر اساس ژانرهای مختلفی که ارسال‌شده ارزیابی می‌شود که چه حجم آثار از چه ژانری داریم و بر این اساس مابقی داوران هم انتخاب خواهند شد.»


دبیر جشنواره موسیقی سبز درباره اعلام جدول برنامه‌ها و همچنین استقبال هنرمندان نامدار از این جشنواره گفت : «جدول برنامه‌ها احتمالاً در نیمه دوم اسفندماه و نهایتاً در هفته سوم فروردین‌ماه 96 اعلام خواهد شد. هنرمندان نامدار اجراهای ویژه‌ای در جشنواره دارند و قرار نیست که در بخش رقابتی شرکت کنند و قرار است که در بخش جنبی جشنواره حضورداشته باشند.در بخش رقابت تمام افرادی که در سراسر کشور انتخاب‌شده‌اند حضور دارند. هدف ما این بوده که افرادی که درزمینهٔ موسیقی پیشکسوت هستند و همچنین افرادی که کارهای زیست‌محیطی انجام داده‌اند مانند دکتر محمد سریر که ده سال گذشته سمفونی آب را ساخته بودند ، در این جشنواره حضورداشته باشند و بنده از ایشان دعوت کردم که این کار را دریکی از روزهای جشنواره اجرا کنند.»


هراتی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند به محیط‌زیست کمک کند ، گفت :  اگر صرفاً برای برگزاری جشنواره باشد ، به‌هیچ‌عنوان این جشنواره نمی‌تواند کمکی به محیط‌زیست کند. اما اتفاقی که قرار است در این جشنواره رخ دهد این است که تمام افرادی که به مراحل نهایی راه پیدا می‌کنند، آثارشان در قالب آلبوم موسیقی منتشر خواهد شد و در طول سال هم برای افرادی که آلبوم‌هایشان منتشرشده، کنسرت‌هایی را برگزار می‌کنیم.»


photo_2017-01-26_12-07-00


منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه