ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

جیمی از بازگشت در سال 2016 می‌گوید

ریتم نو: حال که آلبوم‌های استودیویی لد زپلین (Led Zeppelin) با مهندسی صدای جدید بازنشر شده‌اند، جیمی پیج (Jimmy Page) به سمت راهی (یعنی ساخت آلبوم انفرادی) رفته که نزدیک به 30 سال پای به آن نگذاشته است.
photo_2015-11-28_00-29-37

این افسانه‌ی موسیقی راک می‌گوید: « سال آینده بیشتر بر روی گیتار کارخواهم کرد. زمانش رسیده تا روی آلبومی انفرادی کارکنم. آخرین آلبوم انفرادی‌ام سال 1988 منتشر شد. خیلی از موقعیت استفاده نکردم. زمانش رسیده که یکی دیگر را به ثمر برسانم. من به‌عنوان نوازنده‌ی گیتار در سبک‌های مختلف شناخته می‌شوم و نیاز دارم تا سری بزنم به‌تمامی سبک‌های مختلفی که تسلط دارم.»

هرچند که "از موقعیت استفاده نکردم" خیلی شروع خوبی برای یک پروژه نباشد ولی طرفداران لد زپلین از شنیدن خبر موسیقی‌های جدید از جیمی پیج همچنان فعال اما با خلاقیت کمتر خوشحال خواهند شد.

جیمی پیج اضافه می‌کند: «به خواننده فکر نمی‌کنم، به یک کار بی‌کلام فکر می‌کنم. ترجیح می‌دهم تا با توانایی‌هایم کارکنم تا نقاط ضعفم. می‌خواهم با خودم کارکنم تا بالا بروم و زمانی که آماده بودم، فکر خواهم کرد که کسی را برای خواندن بروی موسیقی‌ام نیاز دارم یا نه.»

آلبوم انفرادی پیج، بانام Outrider (محصول سال 1988)، میزبان تعدادی خواننده‌ی میهمان بود که رابرت پلنت (Robert Plant) یکی از آن ها بود. جیمی پیج همچنین طی این سال‌ها، یک آلبوم با خواننده‌ی گروه وایت سنیک (Whitesnake)، دیوید کوردیل (David Coverdale) در سال 1993 و آلبومی دیگر با رابرت پلنت در سال 1998 ضبط کرده است.

 

منبع : ریتم نو

گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه