ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۴

حسام الدین سراج، خواننده نام آشنا به شب آواز ایرانی می پیوندد

ریتم نو : در هشتمین شب آواز ایرانی ، خواننده صاحب سبک آواز، حسام‌الدین سراج با همراهی ساز شهرام میرجلالی ، نوازنده برجسته تار، به اجرای برنامه می‌پردازد.
حسام الدین سراج، خواننده نام آشنا به شب آواز ایرانی می پیوندد حسام الدین سراج، خواننده نام آشنا به شب آواز ایرانی می پیوندد



حسام‌الدین سراج ، موسیقی را از سیزده سالگی با آموختن تنبک آغاز کرد. سپس سنتور را نزد سیروس ساغری آموخت و برای تکمیل آن از اساتیدی چون فرامرز پایور، رضا شفیعیان و پشنگ کامکار بهره گرفت. وی همچنین در زمینه آواز از محضراساتید آواز استفاده کرد و تا کنون آلبوم‌های موسیقی بسیاری را به یادگار گذاشته است که از آن جمله می‌توان به «شمس الضحی»، «باغ ارغوان»، «نگاه آسمانی» و «شرح فراق» اشاره کرد.


 شهرام میرجلالی از نوازندگان برجسته تار مکتب اصفهان بوده و شاگردی استادانی چون جلیل شهناز و سیدحسن کسایی را داشته‌است. وی در طول دوران هنری خود سابقه همکاری با هنرمندانی چون علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی و حسام‌الدین سراج را دارد.

هشتمین شب آواز ایرانی، شنبه 26 دی‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در سالن «سوره» برگزار می‌شود که در آن علیرضا جعفرزاده با تار‌نوازی محمد ثابت‌راد به اجرای آواز خواهد‌ پرداخت. از دیگر بخش‌های این نشست، آوازخوانی امیر رفعتی و نوازندگی سنتور مهدی مرتضایی است.

بخش دیگر این محفل نیز به اجرای آواز علی رفیعی اختصاص دارد که صدای او را فرامرز کلانتری (نوازنده تار) و داوود یاسری (نوازنده تنبک) همراهی می‌کنند. این در حالی است که در بخش دیگر، محمد وزیری به همراه فواد سمیعی (نوازنده تار) و امیرمحمود صفرپور (نوازنده تنبک) به اجرای برنامه می‌پردازد. از سویی، موسیقیدان نامی و آهنگساز برجسته، فریدون شهبازیان نیز در این نشست به سخنرانی خواهد پرداخت.

هشتمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه 26دی‌ماه ساعت 18 در سالن «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه