ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

حضور استاد بین المللی اپرا در برنامه ی تلویزیونی

ریتم نو : « ماریو تقدسی » که چندماهی به ایران آمده تامستر کلاس های اواز خود را برگزار کند،قرار است جمعه، بیست و یکم اسفند ماه سال جاری در برنامه ی تلویزیونی حضور داشته باشد.


این برنامه ی تلویزیونیدر ساعت نه صبح و با نام «خوشا شیراز» به تهیه کنندگی «هادی قندی»  از شبکه ی فارس پخش خواهد شد.


طی گفت و گویی که بین خبرنگار سایت « ریتم نو » با « ادریس ناصری » مدیر برنامه ها و مسول برگزاری مستر کلاس های « ماریو تقدسی » صورت گرفت ، به دلایل شخصی از محتوای برنامه ی تلویزیونی اطلاعاتی داده نشد اما گمان ها بر این است ،با توجه به تشکیل شدن مستر کلاس این استاد اواز در شهر شیراز ، بحث این برنامه در خصوص مستر کلاس های وی باشد.


نکته ی بسیار حائز اهمیت این است که چندی پیش «ماریو تقدسی» در نشست خبری راجع به کلاس های آموزشی خود در تهران، از احتمال حضورش در «ارکستر سمفونیک تهران» به رهبری «علی رهبری» خبرداده بود ولی همان طور که مخاطبان موسیقی خبر دارند، «علی رهبری » چند روزی می شود که از سمت خود استعفا داده و از ایران خارج شده است. به همین دلیل احتمال می رود در برنامه ی ذکر شده،راجع به این مطلب هم سوالاتی پرسیده شود.


«علی رهبری » و «ماریو تقدسی» پیش از این نیز در موزیکالی به نام «د موزیکال اف دث»(به اینگلیسی تایپ شه من بلد نبود) رپورتوار بزرگی از اثار مهم بین المللی اجرا کردند اما با در نظر داشتن استعفا و خروج «علی رهبری»احتمال همکاری مجدد آنها در این سالها _مخصوصا در ایران_ ضعیف به نظر می رسد.


«ماریو تقدسی » یکی از چهره های مطرح اواز در عرصه ی جهانی است که مردم کشورهایی چون «انگلستان» «ژاپن» «اتریش» «آلمان»«فرانسه» «اسپانیا»و... وی را به خوبی می شناسند. به گفته ی «تقدسی » ،«لوچیانو پاوراتی» استاد بسیار مطرح و مهم اپرا چیزهای زیادی به این استاداواز آموخته وبه نوعی تاثیر به سزایی در زندگی هنری وی داشته است.


لازم به ذکر است «ماریو تقدسی» از سال 1388مستر کلاس هایی را در ایران تشکیل داد تا با آموزش به استعدادهای جوان نشان بدهد نگران آینده موسیقی کشورش است. می شود به ارحتی این نگرانی ها را از گفته هایش در باره ی موسیقی ایران دریافت:«من باور دارم توانیی ایرانی ها بیشتر از اینها است»،«می توانند خیلی قوی تر از اینها باشند» ، «نگاه مادی به هنر یکی از این دلالیل است» و...نمونه های از این براز نگرانی ها است.


 

منبع : ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه