ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

حضور موزیسین‌ها در لیگ جهانی کشتی/ تجربه‌ای جدید برای آهنگسازان ایرانی

ریتم نو: نشست خبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران با آهنگسازان ایرانی، در روز دوشنبه دوم آذرماه سال جاری ساعت11 صبح در تالار وحدت و با حضور علی رهبری (مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران) ،« مصطفی کمال پور تراب» و برخی آهنگسازان ایرانی که کارهایشان توسط ارکستر سمفونیک تهران ضبط‌شده، برگزار شد. در این مجال ضمن  توضیحاتی که  در مورد ضبط آثار آهنگسازان ایرانی ارائه شد، هرکدام از آهنگسازان در خصوص همکاری‌شان با علی رهبری سخن گفتند و همه‌ی آن‌ها خوشنودی خود را از این همکاری ابراز نمودند.
 


در ابتدا علی رهبری ضمن سلام و خیرمقدم و تشکر از «مصطفی کمال پور تراب» به خاطر حضور او در این نشست گفت: آهنگسازان مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند و امکان دیده شدن آثارش کم است. یاد دارم  بیست‌ویک‌ساله بود که یکی از رهبران مطرح به من گفت قرار است قطعه‌ی «خون ایرانی» من را اجرا کند اما بعد از مدتی گویی که یادش رفته باشد قطعه‌ی من را اجرا نکرد!


سعی کرده‌ایم که با تمام قدرت از تمام آهنگسازان ایرانی استفاده کنیم بدین‌صورت که اعلام کردیم هر کس، آهنگساز است خودش را به ما معرفی کند و درعین‌حال خودمان نیز برای تهیه‌ی این لیست تلاش کردیم. بر این عقیده هستم که اگر بتوانیم از این لیست بیست آهنگساز حرفه‌ای به دنیای موسیقی معرفی کنیم ،با موفقیت روبه‌رو شده‌ایم.لیست ما در حال تکمیل است و تقریباً هرروز چند نفر به این لیست اضافه می‌شوند.


 قطعاتی که ازنظر کیفی نامناسب باشند،اندک هستند و این امر موجبات حیرت ما را فراهم آورده است؛به همین خاطر فکر می‌کنم که بهترین روزهای عمرم را سپری می‌کنم.


حدود دوازده اثر را ضبط کردیم که ازلحاظ کیفی چیزی از کشورهای دیگر کم ندارد اما سابق بر این شاهد ضبط آثار در خارج از کشور بودیم که هزینه‌های زیادی را برای آهنگسازان در برداشت.البته که در ضبط این آثار ،همان‌طور که از هیچ‌کس حق عضویت نگرفتیم،هزینه‌ای بابت ضبط هم دریافت نکردیم.


بعدازآن آهنگسازانی که کارهایشان ضبط‌شده بود ازجمله:«امیر پور خلجی»، «علی‌اکبر قربانی»، «باربد بیات»، «آرش عباسی»، «پژمان خلیلی»، «مهران روحانی» و...هرکدام با معرفی اثر ضبط‌شده‌ی خود.از همکاری با «علی رهبری» ابراز شادمانی کردند و اکثراً اعلام کردند که در کشورهای دیگر نیز آثارمان را ضبط کرده بودیم اما ضبط این آثار در ایران و به‌وسیله‌ی «رهبری »تجربه‌ی متفاوت و خوبی بود و ازنظر کیفی ،باکیفیت جهانی برابری می‌کند و برخی اظهار داشتند این آثار باید در ایران ضبط می‌شد تا رنگ و بویی ایرانی داشته باشد.تمامی آهنگسازان به نظم« رهبری »و گروهش اشاره کردند و این نظم را باعث پیشرفت موسیقی ایران دانستند.


در این میان صحبت‌های «باربد بیات» در خصوص نقل‌مکان خود از کشوری دیگر به ایران به‌منظور همکاری با «رهبری » و سخنانی ازاین‌دست (مثل گفته‌ی کارن کیهانی: از همکاری با رهبری بیشتر خوشحال شدم تا کسب جایزه‌ی آهنگسازان در آمریکا) قابل‌توجه بود.


در پایان «علی رهبری»از اجرای قطعه‌ی «پوریا خادم» فرزند شانزده‌ساله‌ی  کشتی‌گیر معروف در تالار وحدت خبر داد و گفت: قرار است با شروع لیگ جهانی کشتی قطعاتی چون «سرود جمهوری اسلامی ایران»،«ای ایران» و... را به مخاطبان عرضه کنیم و درهمان روز _در تالار وحدت _این قطعات ،به‌علاوه‌ی قطعه‌ی «علمدار» پوریا خادم جوان و بااستعداد را اجرا کنیم.




منبع : ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت


عکس : امین باقری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه