ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

حمایت بانک سامان از اثر جدید لوریس چکناواریان

ریتم نو - بانک سامان در ادامه برنامه‌های حمایتی خود در حوزه فرهنگ و میراث معنوی ایران، قرارداد حمایت از نگارش و ضبط سمفونی ایران (کوروش کبیر) را با استاد لوریس چکناواریان به امضا رساند.



به گزارش ریتم نو به نقل از اداره روابط عمومی بانک سامان، این قرارداد در حاشیه مراسم پایانی جشنواره طراحی کارت هدیه سامان به امضای فریده گرامی نژاد عضو هیات‌مدیره بانک سامان و استاد چکناواریان رسید.


چکناواریان پس از امضای این قرارداد در سخنانی ضمن تشکر از دقت نظر بانک سامان در حمایت از این اثر تصریح کرد: سمفونی ایران حاصل سال‌ها مطالعه در تاریخ است که ایده نگارش آن از زندگی کوروش کبیر به‌دست‌آمده است و تلاش می‌کنیم با این اثر، دِین خود را به میهن‌مان ادا کنیم.


photo_2017-02-12_12-13-21این هنرمند باسابقه کشورمان با بیان اینکه «سمفونی ایران» سال آینده با حمایت بانک سامان منتشر می‌شود، گفت: این اثر شرح تحولات دوران ایران باستان از زبان کوروش کبیر به زبان موسیقی است که امیدوارم با این اثر جهانیان کوروش کبیر را به‌عنوان یک شخصیت بزرگ ایرانی بشناسند.


وی خاطرنشان کرد: موسیقی به‌عنوان یکی از ابزارهای فرهنگ‌ساز و زبان مشترک مردم جهان می‌تواند زمینه ارتقاء فرهنگ ایران و انتقال پیام صلح و دوستی در سطح بین‌المللی را فراهم کند.


گفتنی است، بانک سامان پیش‌ازاین نیز در زمینه فرهنگ و میراث معنوی ایران، از ساخت و ضبط اثر فاخر سوئیت سمفونی خلیج فارس ساخته دیگر موسیقی‌دان صاحب‌نام ایرانی شهرداد روحانی حمایت کرده بود.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه