ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

حمیدرضا نوربخش: درها باز است و انحصاری وجود ندارد/ درگیر حواشی نمی‌شوم

ریتم نو – حمیدرضا نوربخش در پاسخ به انتقادات گفت: ما درها را نبسته‌ایم و هرکسی فکر می‌کند ایده‌ای دارد و می‌تواند کمک کند این درها باز است و انحصاری وجود ندارد.

+ اگر جای من باشید می‌توانید قضاوت کنید


+ بنده از کاری که انجام می‌دهم، صد درصد دفاع می‌کنم


photo_2017-01-30_12-38-00




حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار وب‌سایت «ریتم نو» ضمن اعلام اینکه هدف بزرگی را برای این جشنواره دارد درباره پذیرفتن مدیریت جشنواره فجر برای سی و سومین دوره باوجود منتقدان نسبت به حضور وی در این سمت گفت: «همان‌طور که مطلع هستید سال گذشته پس از اتمام دوره سی و یکم، بنده مدت هفت‌تا هشت ماه برای پذیرش این سمت مقاومت کردم درصورتی‌که می‌توانست در اختتامیه همان دوره اعلام شود که مدیر جشنواره امسال بنده هستم. به‌هرحال ما هدف و نگاهی را شروع کردیم که امکان دارد منتقدانی داشته باشد که یکسری از آن‌ها مسائل شخصی است و مسائل شخصی نه برای من اهمیت دارد نه برای دیگران! باید انتقادها منطقی و نسبت به عملکرد باشد و همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ام نقد باید به کارکرد جشنواره باشد نه به شخص! مثلاً بگویند این کار جشنواره ایراد دارد و بهتر است آن قسمت به نوع دیگری باشد، این می‌شود نقد اما اینکه می‌گویند چرا این فرد به‌عنوان مدیر انتخاب‌شده که مبنا نمی‌شود. ما باید به سمتی برویم که اگر مشکلی وجود دارد، اصلاح کنیم. حالا بنده کنار می‌روم و شخص دیگری می‌آید کما اینکه من هم قرار نیست تا ابد مدیر جشنواره باشم.»


مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: «ما کاری را شروع کردیم و تا جا بیافتد و خروجی آن ملموس‌تر شود، این سمت را پذیرفتم وگرنه از زندگی و کار خودم افتاده‌ام و برایم جز ضرر چیزی ندارد چون در درجه اول من خواننده هستم و این کار با این حواشی، چه منفعتی دارد؟ ما هدف مهمی داریم و محقق شدنش به نفع موسیقی است و همه از آن بهره خواهند برد.  بالاخره ما ویترین جذاب و جدی در موسیقی نداریم و این بستر برای معرفی جوانان مهیا نیست. جوانان در جشنواره موسیقی فجر دیده نمی‌شوند کما اینکه سال‌های سال خیلی از جوان‌ها در جشنواره فجر آمدند و دیده نشدند به همین دلیل سال گذشته هم گفتم که جشنواره فجر کدام خروجی را داشته است؟ بخش رقابتی جشنواره چه خروجی داشت؟ پس چرا باید وقتی کاری خروجی ندارد، تکرارش کنیم؟ حتماً جایش اینجا نیست و باید جای آن را عوض کنیم که این مهم اتفاق افتاد.»


وی افزود: «فستیوال‌هایی در دنیا هست که افراد گمنام با یک‌بار شرکت در آن شناخته می‌شوند چون ویترین بااهمیتی دارد و توجه را جلب می‌کند ما باید به سمت فراهم کردن چنین بستری برویم. ما نگاه و نظری داریم که به سمت آن می‌رویم و از نظرات سازنده هم برای این هدف بهره خواهیم برد، فارغ از اینکه چه کسی چه می‌گوید و از من خوشش می‌آید یا خیر! به‌هرحال ما درها را نبسته‌ایم و هرکسی فکر می‌کند ایده‌ای دارد و می‌تواند کمک کند این درها باز است و انحصاری وجود ندارد. این‌گونه نیست که ما درها را بسته‌ایم و هر کاری خودمان می‌خواهیم انجام می‌دهیم. هرکسی می‌تواند قدمی بردارد بنده استقبال می‌کنم ما باید به سمتی برویم که گرفتار حاشیه‌ها نشویم. توصیه من به رسانه‌ها این است که درگیر حاشیه‌ها نشوند و آیا دیده‌اید تابه‌حال به کسی پاسخ بدهم؟! ابداً چون ما کار داریم و من درگیر حواشی نمی‌شوم و شما هم نشوید.»


نوربخش درباره ارائه پیشنهادات گفت: «باید با من صحبت کنند چون رئیس جشنواره هستم و اگر نظری دارند به شخص بنده بگویند.»


وی درباره برخی نظرهای مثبت نسبت به جشنواره سال گذشته و انتقادها نسبت به این جشنواره در انتخاب شرکت‌کنندگان بیان کرد: «پارسال هم بعضی‌ها گفتند بدترین جشنواره تاریخ بوده اما باگذشت یکسال می‌گویند سال گذشته چقدر خوب بود چرا پارسال نگفتید خوب است؟! حتماً سال دیگر هم موردی پیش می‌آید و خواهید گفت؛ چقدر پارسال خوب بود!»


نوربخش اضافه کرد: «بنده از کاری که انجام می‌دهم، صد درصد دفاع می‌کنم. جدول امسال بسیار درجه‌یک بود. و اگر غیر این فکر می‌کنید شما بگوید ظرفیت موسیقی ایرانی چقدر است؟! ما باید جامع بی اندیشیم. ما متأسفیم که ظرفیتمان آن‌قدر بالا نیست.»


وی در پایان اضافه کرد: «قطعاً اگر هنرمندی درخواست داده باشد ما بررسی کردیم و حتماً اگر حضورشان مقدور بوده شرکت کردند. از طرفی ما برای هر بخشی کارگروه داشتیم که تخصصشان همان بخش بوده چون تخصص بنده آن بخش‌ها نیست از طرفی کسانی هم بودند که امکان حضورشان مهیا نبوده است درمجموع مقدوراتمان این اجراها بود و امکان دارد بخش‌هایی درخشان‌تر از بخش‌های دیگر باشد اما به عقیده من تمام بخش‌ها قابل دفاع هستند منتها همه در یک درجه هم نبودند و مجموع شرایط، ما را به این سمت برد.»


منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفائی

برچسب ها: حمیدرضا نوربخش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه