ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

" حمید حامی " آینه آموزش اساتیدش می‌شود

ریتم نو : اولین مستر کلاس یک‌روزه‌ی آواز حمید حامی باهدف کارگاهی صداسازی پیشرفته ، تست صدا و استعدادیابی به همت بنیاد رودکی برگزار خواهد شد.


صبح روز چهارشنبه پنجم اسفند نشست خبری این مستر کلاس با حضور حمید حامی ، بابک صحرایی و عوامل مطبوعات در تالار وحدت برگزار شد.

حمید حامی در آغاز با اشاره به مشکلات به وجود آمده در نشست خبری کنسرت اخیرش گفت : امروز زره ای که باید را پوشیدم و در این نشست حضور دارم به دلیل تجربه بد گذشته حضور دارم.

این خواننده در خصوص کلیات مستر کلاس گفت : پس از سال‌های زیاد فعالیت، بار مسئولیت آموزش را روی دوش خودم احساس کردم و در مدت پنج سال سکوتی که داشتم خودم را آماده‌ی برگزاری این نوع دوره‌ها کردم و رفته‌رفته تقاضای هنرجوها برای برگزاری آن بیشتر می‌شد ، نحوه ثبت‌نام آن از طریق یک شماره تلفن است که البته ترجیح می‌دهم از طریق سایتی مثل اکسیر نوین بلیت‌های شرکت در این دوره تهیه شود.

وی در ادامه اضافه کرد : من نزد اساتیدی ازجمله فریبرز لاچینی ،محمدرضا چراغعلی و بابک بیات آموزش دیدم و در این مستر کلاس‌ها فقط آینه‌ای می‌شوم که آموزش اساتیدم را بازتاب بدهم ، ترجیحم یک‌روزه بودن این دوره‌ها با تناوب برگزاری سه ماه یک‌بار بوده که این هم به استقبال هنرجوها بستگی دارد ؛ اگر استقبال به حد کافی نباشد دوره بعدی را بافاصله زمانی طولانی‌تری برگزار می‌کنم که البته از بازخوردهایی که تا امروز گرفتم تصور می‌کنم استقبال خوبی از این مستر کلاس بشود.

حامی با اشاره به ظرفیت بالای سالن رودکی گفت : در این دوره به علت زمان یک‌روزه و محدودی که داریم و طولانی بودن پروسه تست صدا ظرفیت هنرجوها را به صد نفر محدود کرده‌ایم که اگر استقبال خوب باشد دوره بعدی را به‌زودی برگزار می‌کنیم.

حمید حامی سپس اضافه کرد: رضا تاجبخش و آقای افتخاری نوازندگان چیره‌دست پیانو در طول این دوره همراه من و هنرجوها خواهند بود و برای برگزاری حتماً از مشورت و راهنمایی‌های آقای هادی محمد پور بهره خواهم گرفت.

وی سپس ادامه داد: موسیقی من ازنظر خودم آن‌گونه‌ای که باید عامه‌پسند نیست اما فکر می‌کنم اعتبار و تجربه‌ای که باید را با کمک اساتیدم کسب کردم و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از برنامه‌های مشابه شبکه‌های ماهواره‌ای و مجوز وزارت ارشاد برای برگزاری این برنامه‌ها در داخل کشور برگزاری این مستر کلاس‌ها کمک زیادی به نسل آینده و معرفی آنان به بازار موسیقی می‌کند و من هم تجربه‌های مشابه دیگری ازجمله مسابقات کرج داشته‌ام.

حامی در مورد ادامه فعالیت نفرات برتر این مستر کلاس گفت: یکی از هدف‌های این دوره‌ها تشویق افراد جوانی است که باوجود استعداد جایگاهی برای خودشان در نظر نمی‌گیرند، به پنج نفر اول تندیس‌هایی داده می‌شود و برای نفر اول با همراهی ترانه‌ای از بابک صحرایی و ملودی و تنظیم خودم قطعه‌ای آماده خواهد شد و علاوه بر این یا شخصاً پیگیر فعالیت نفرات برتر خواهم شد یا آنان را به دست اساتید قابلی می‌سپارم، شرکت اکسیر نوین هم تمایل به جذب و حمایت این استعدادها دارد ؛ جدای این در کنسرت آینده‌ی تهران در یک قطعه با پنج نفر برتر روی استیج می‌روم و همه‌ی تلاشم را در حد توانم می‌کنم تا نفرات برتر را هرچه بهتر به مردم معرفی کنم.

شاگرد استاد بیات در خصوص بازتاب این مستر کلاس گفت: بنیاد رودکی از این مستر کلاس فیلم‌برداری می‌کند و به‌صورت مستندی در آینده ارائه می‌شود ،البته روی فروش آن حسابی باز نکرده‌ام چون از کیفیت تصویربرداری اطلاعی ندارم.

حمید حامی با اشاره به ابهاماتی که در خصوص نمایشگاهی خیریه عکسش به وجود آمد گفت: برای رفع این ابهامات و حاشیه‌ها قصد برگزاری یک نشست خبری را داشتیم که متأسفانه انجام نشد.

حمید حامی از فعالیت‌های اخیرش و آلبومی که در دست تولید است گفت : هفته‌ی آینده قطعه‌ای به نام "زمستون" با ترانه بابک صحرایی و تنظیم رضا تاجبخش(آکوستیک) و رضا صالح پور (الکترونیک) منتشر خواهم کرد که در صورت استقبال مردم از این نوع موسیقی الکترونیک قطعاً نیمی آلبوم بعد را با فضای الکترونیک کار می‌کنم.

ایشان در مورد کنسرت‌های آینده گفت: از سال بعد در نیمه‌ی دوم فروردین در دو شهر رشت و اصفهان اجرا خواهد داشت و سپس در تهران روی صحنه خواهد رفت.

حمید حامی در پایان اضافه کرد: همکاری من با شرکت اکسیر نوین با مدیریت محمدرضا خانراده ادامه خواهد داشت اما با گروه قبلی همکاری نخواهم داشت و نوازندگان بسیار خوب و هم‌دوره خودم در اجراهای بعد من را همراهی خواهند کرد.

 

منبع: ریتم نو
نویسنده: حامد سلگی
عکاس : سام شرف زاده


 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه