ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

خاطره بازی گروه بزرگراه در ایوان شمس

ریتم نو : کنسرت " گروه بزرگراه " به خوانندگی « محمد باقری » پانزدهم مردادماه سال جاری ساعت 18 در تالار ایوان شمس برگزار شد.

bozorgrahband (7)


خاطره بازی " گروه بزرگراه " در ایوان شمس


 

این گروه با بازخوانی آثار خاطره‌انگیز از کسانی چون « دیوید گیلمور »، «جیمی پیج »،« گری مور»، «اریک کلیپتون» ، «ریچی بلکمور»، «مارک نافلر»، «بیلی گیبنز» و... شور و هیجان حضار در سالن را برانگیختند، به‌طوری‌که با نواخته شدن هر قطعه از موسیقی‌های مربوط به این بزرگان، سالن غرق در هیجان و اشتیاق می‌گردید.

گروه بزرگراه ابتکاری را نیز در معرفی عوامل خود داشتند. به‌نحوی‌که بعد از تمام شدن هر قطعه با جمله‌ی ایشان را تشویق بفرمایید به معرفی اعضای گروه خود می‌پرداختند. به نظر می‌رسید این امر کاملاً آگاهانه و عامدانه؛ به‌منظور استفاده‌ی بهینه از وقت موجود صورت گرفته و سعی اعضای گروه بر آن بود که قطعات نوستالژیک بیشتری را بنوازند؛ تا خود را معرفی کنند! کل اجرا به دو بخش تقسیم می‌شد. بخش اول به قطعات ریتمیک تر با اورتورهای کوتاه‌تر اختصاص داشت اما بخش دوم به قطعاتی آهسته‌تر و با اورتورهای بیشتر و بعضاً کارهایی بی‌کلام اختصاص داشت، البته هرچقدر به سمت  پایان‌بخش دوم نزدیک می‌شدیم  شاهد اجرای آهنگ‌های ماندگار ریتمیک از سوی این گروه بودیم.

استقبال از هر دو بخش به نحوی بود که بیشتر حضار در سالن سعی می‌کردند با این اشعار خاطره‌انگیز به زبان انگلیسی _چه با تشویق چه با زمزمه‌ی این اشعار_همراهی داشته باشند و پس از به اتمام رسیدن هر قطعه سالن در بین تشویق مخاطبان گروه به هیجان زیادی می‌رسید.

معرفی اعضای گروه _در لابه‌لای اجرا_ توسط خواننده‌ی گروه به این شرح بود:

سیاوش نوروزی (گیتار باس و هم‌خوان)، نوید نظر زاده (گیتار الکتریک)، حامد باوفا (پیانو، سینت سایزر و همخوان)، محمدحسین مرحبا (درامز)، احسان وحیدی نیا (گیتار الکتریک)، عرفان عاصمی‌نژاد (پرکاشن)، سارا نعمتی (هم‌خوان) و شادان شجاعی (هم‌خوان)

در پایان بعد از اینکه اعضا چند دقیقه‌ای را بی‌کلام نواختند و مورد تشویق بسیار حضار قرار گرفتند، "نوید نظرزاده" با جمله‌ی "محمد باقری" را تشویق بفرمایید مجددا سالن را غرق در هیجان و تشویق کرد. صداقت تشویق‌ها به گونه‌ای بود که به وضوح، بعد از به اتمام رسیدن این کنسرت رضایت در چشمان بعضی از حضار پنهان کردنی نبود.

در ادامه بیننده چند سکانس از این اجرا از نگاه دوربین « هانیه میرزاخانی » باشید.

منبع: ریتم نو

نویسنده: فرزین پاک طینت
تقویم هنری ادامه