ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۵

خاطره بازی گروه موسیقی «بی حصار» در بلندترین شب سال

ریتم نو – کنسرت گروه موسیقی بی حصار تحت عنوان «به همان سادگی 2» به خوانندگی مسعود یکتا شامگاه سه‌شنبه 30 آذرماه مصادف با شب یلدا و در دو سانس در تالار رودکی برگزار شد.
bihesar-18

گروه موسیقی بی حصار که سال گذشته اجراهای موفقی را در تالار وحدت و فرهنگسرای نیاوران پشت سر گذاشت ، سومین اجرای خود را شامگاه گذشته و در دو سانس در تالار رودکی به روی صحنه برد و همانند کنسرت‌های گذشته ، گلچینی از محبوب‌ترین قطعات قدیمی و ماندگار را برای هواداران خود اجرا کرد.


در ابتدا مسعود یکتا و مزدا انصاری (نوازنده پیانو) با تشویق هواداران به روی استیج آمدند و قطعه «بگذار امشب بر بگشایم» با ترانه‌ای از استاد تورج نگهبان و آهنگسازی استاد جواد معروفی را با تسلط کامل اجرا کردند.


پس از اجرای این قطعه مسعود یکتا ضمن خوشامدگویی به هواداران و تبریک شب یلدا در خصوص این کنسرت گفت : « مجموعه برنامه‌های به همان سادگی ، به بازخوانی آثار بزرگان موسیقی ایران می‌پردازد.دو سال پیش تصمیم گرفتم که به اجرای چنین برنامه‌هایی بپردازم و افتخار همراهی مزدا انصاری و نگین سریر را پیدا کردم و با لطف و توجه دوستان ، مشتاق شدیم که این برنامه را ادامه دهیم .برنامه به همان سادگی نقدی است به روزگار امروز و پیچیدگی‌هایی که در زندگی‌ها ایجادشده و باعث شده که سادگی از زندگی‌های ما بیرون رود.قصد ما فقط بازخوانی آثار قدیمی نیست و قصد داریم که با این کار یاد اساتید موسیقی را هم گرامی بداریم.»


سپس قطعات خداحافظ ای جوانی من ، آتش جاودان ، زهره ، چهارمضراب زنگ شتر و دل شیدا اجرا شد.


پس از اجرای قطعه دل شیدا ، نیلوفر ابراهیمی (نوازنده فلوت) با تشویق هواداران به روی استیج آمد و قطعات ای ساربان و به‌سوی تو اجرا شد.


پس از اجرای این دو قطعه ، اعضای ارکستر ده دقیقه استراحت کردند و با شروع پارت دوم ، مسعود یکتا به همراه نیلوفر ابراهیمی (نوازنده فلوت) و نگین سریر (نوازنده پیانو) به روی استیج آمدند و قطعات آرزوها ، عاشقانه ، تو شاهدی ای غم و آهنگی دیگر را اجرا کردند.


پس از اجرای قطعه آهنگی دیگر ، نگین سریر به تک‌نوازی پیانو پرداخت و قطعه ماندگار «بود و نبود» به آهنگسازی استاد انوشیروان روحانی را اجرا کرد.سپس نیلوفر ابراهیمی نیز به روی استیج آمد و به همراه نگین سریر قطعه «انتظار» به آهنگسازی استاد انوشیروان روحانی را اجرا کردند.


پس از اجرای این دو قطعه ، مسعود یکتا بار دیگر به روی استیج آمد و با همراهی نگین سریر و نیلوفر ابراهیمی ، قطعات خداحافظ تهران ، هوس و ایران را اجرا کرد.


دکتر محمد سریر ، غلامرضا رضایی ، بهار مدیری ، جمال‌الدین منبری ، حمیدرضا عاطفی ، آزاد میرزاپور ، عباس یاری و مهدیه محمدخانی ازجمله مهمانان این کنسرت بودند.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: مسعود معظمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه