ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴

دارکوب پس از دوسال با نوکوب روی صحنه رفت / ادای دین به حبیب اله بدیعی

ریتم نو : گروه موسیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری شامگاه گذشته یکم مهرماه ، اولین اجرای خود در سال 94 را در سالن همایش های برج میلاد برگزار کرد و با اجرایی سراسر انرژی و پر هیجان ، شب ویژه حاضرین در سالن را ساخت.
+همایون نصیری : بسیار افتخار می‌کنم که داماد استاد بدیعی هستم

[divider style="dotted" top="5" bottom="5"]Darkoobband-Ritmeno (21)

 

 

در این کنسرت قطعاتی از آلبوم تازه گروه دارکوب با عنوان « نوکوب » و همچنین گلچینی از قطعات محبوب قدیمی شان اجرا شد.


در ابتدای کنسرت اعضای گروه ارکستر به روی صحنه حاضر شدند و گروه با نواختن قطعه بی کلام ، آغاز کننده کنسرت بودند.


سپس همایون نصیری در ابتدا ضمن خوش‌آمد گویی به هواداران ، گفت :« بسیار خوشحالی هستیم که بعد از تقریبا دو سال و شاید هم بیشتر ، و با دست پر به روی صحنه آمدیم تا یک شب خاطره انگیز را برای هم  بسازیم.هر چقدر که شما به ما انرژی بدهید ، ما همان قدر می توانیم به شما انرژی بدهیم و امیدوارم که هم برای شما و هم برای ما یک شب خاطره انگیزی باشد.»


سپس حمیدرضا ترکاشوند با دعوت همایون نصیری به روی استیج آمد و قطعه ریتمیک « دست برآریم» را اجرا کرد.


پس از اجرای این قطعه ، احسان نی زن هم به روی استیج آمد و پس از تک‌نوازی کمانچه ، قطعه «بیا بریم کوه» توسط گروه اجرا شد.


سپس هومن نامداری با تشویق‌های حضار به روی استیج آمد و پس از تک‌نوازی همایون نصیری ، قطعه بندرعباسی «کجا بودی» با تنظیم «دارا دارایی» و توسط رضا کولغانی اجرا شد.


در ادامه برنامه نوبت به حسین شریفی و امید حاجیلی رسید تا آن‌ها هم در این کنسرت هنرنمایی کنند. پس از آمدن این دو نوازنده بر روی استیج ، گروه یک قطعه محلی با تنظیم جدید را اجرا کرد.


در ادامه قطعات : ترش رو ، فانکوب ، کعبه دلها ، سیاه زنگی ، عاشق او و یک قطعه بندرعباسی برای حضار اجرا شد.


در پایان هم برای بار دوم قطعه پر انرژی «ترش رو» توسط گروه اجرا شد که مورد استقبال بی نظیر هواداران قرار گرفت.


اعضای ارکستر گروه دارکوب به سرپرستی همایون نصیری (پرکاشن) ، متشکل از : ابراهیم علوی (عود) ، دارا دارایی (گیتار باس) ، آرش پژند مقدم (درامز) ، احسان عبدی پور (سرنا) ، آرین ملیکیان (کیبورد) ، هومن نامداری (ساکسوفون) ، حسین شریفی (ترومبون) ، امید حاجیلی (ترومپت) ، احسان نی زن (کمانچه ، ویولن) ، محسن خاج (پرکاشن) ، حمید اکبری (تمپو) و مسعود همایونی (گیتار الکتریک) بودند.


حواشی :


این کنسرت مهمان های زیادی از جمله : همایون شجریان ، احسان خواجه امیری ، بهرام دهقان یار ، آریا عظیمی نژاد ، سام درخشانی ، پژمان بازغی ، اشکان خطیبی ، پژمان جمشیدی ، گروه چارتار (آرمان گرشاسبی و احسان حائری) ، داوود شیرازی ، سام نوری ، مرجانه گلچین ، آرش پاکزاد ، محمودرضا قدیریان ، جناب آقای گشایشی (مدیریت شرکت سفیر) ، دکتر سانگ وونگ یوپ (سفیر کره جنوبی در ایران) و دکتر فرهنگی (رئیس انجمن دوستی ایران و کره جنوبی) داشت.


در هنگام اجرای قطعه فانکوب ، کلیپی از تمرین کنسرت این گروه پخش شد.


برای اجرای قطعه کعبه دلها ، احسان نی زن باز هم به روی استیج آمد و پس از تک‌نوازی ویولن ، گروه قطعه کعبه دلها را اجرا کرد.


همزمان با اجرای قطعه کعبه دلها ، تصاویری از مرحوم استاد حبیب اله بدیعی (موسیقی دان و نوازنده ویولن) پخش شد.


پس از اجرای قطعه کعبه دلها ، همایون نصیری گفت :«این قطعه از کارهای قدیمی ساخته ی استاد حبیب اله بدیعی است که در واقع یکی از ستون های موسیقی ایران هستند و امیدوارم که روحشان همیشه جاودان باشد و من بسیار افتخار می‌کنم که داماد استاد بدیعی هستم. امیدوارم که توانسته باشیم به خوبی این قطعه را اجرا کنیم.»


همایون نصیری در قسمتی از صحبت های خود از« پویا نیک پور» تشکر کرد و گفت :«از پویا نیک پور عزیز که متاسفانه در جمع ما نیستند اما برای این آلبوم خیلی زحمت کشیدند ، هم تشکر می کنم.»


گفتنی است کنسرت گروه دارکوب به همت شرکت «آوای هنر» برگزار شد که  شرکت «سفیر» حامی برگزاری این کنسرت بود.


برای مشاهده عکس های «امین رجبی» از این اجرا کلیک نمایید.


منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه