ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

دخالت‌های خانه موسیقی و بنیاد رودکی؛ ارکستر سمفونیک تهران را به تعطیلی کشاند

ریتم نو: پس از سومین جلسه‌ی شورای اجرایی ارکسترها ،مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران خبر از تعطیلی این مجموعه داد و دلیل آن را هم ناکارآمدی، به وظایف خود عمل نکردن و همچنین دخالت‌های نهادهای دیگر مثل خانه موسیقی و بنیاد رودکی دانست.

+من و فخرالدینی به نشانه ی اعتراض جلسه شورای اجرایی را ترک کردیم


+بنیاد رودکی تمام سال افتضاح بود حالا می‌خواهد در مسائلی دخالت کند که به آن هیچ ربطی ندارد


+ دستمزد نوازندگان پرداخت نشد


+از من خواسته شد که با هیچ رسانه ای مصاحبه نکنم


ali rahbari




لازم به ذکر است که در این جلسه «فرهاد فخرالدینی» ،مدیر هنری ارکستر  ملی ایران و «علی رهبری» مدی،ر هنری ارکستر سمفونیک تهران به نشانه ی اعتراض به تصمیمات اخذ شده توسط تیمی متشکل از «گنجه‌ای»، «نوربخش» «شهبازیان»،  «سریر» و...جلسه را ترک کردند.


علی رهبری در این خصوص گفت: ماه‌ها می‌شود که حقوق نوازندگان پرداخت‌نشده؛ امروز قرار بود تمام این دستمزدها پرداخت شود که متاسفانه  این وعده عملی نشد.هرکس که فرزندی داشته باشد باید دلش به حال این جوانان هنرمند بسوزد که بعد از مدت ها دستمزد خود را نگرفته اند اما با عشق کار می‌کنند.به همین دلیل اعلام می‌کنم ارکستر سمفونیک تعطیل است و من شرمنده‌ی کسانی شدم که به اعتبار من در این مجموعه پا گذاشته اند؛ بدیهی است  با این حساب خیلی از برنامه‌ها مثل سفر به چین ملغی شود.


وی بیان داشت:قرار بود شورایی تشکیل بدهند تا مشکلات را حل کنند اما ظاهرا بیشتر به مشکلات دامن زدند چراکه شورا نیز از اعضای خانه موسیقی انتخاب شدند،جایی که من آن را ترک کردم زیرا آقای «نوربخش» می‌خواستند ارکسترها ،مدیر هنری نداشته باشد.من و آقای «فخرالدینی» جلسه را به نشانه ی اعتراض ترک کردیم چراکه افراد نابلدی قرار بود برای ما  و فعالیتمان تصمیم بگیرند. بنیاد رودکی تمام سال افتضاح بود و حالا دارد در مسائلی دخالت می‌کند که به آن هیچ ربطی ندارد.


«رهبری» در خصوص احتمال بازگشتش به ایران ،اظهار داشت:همیشه کشورم را دوست داشتم و دارم و آرزو داشتم وزیری داشته باشیم که از اهمیت برخی موضع‌ها خبر داشته باشد. من مطمئنم آقای رئیس جمهور به اهمیت این فعالیت‌ها واقف هستند ولی فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد درخور شان نام ایران نبوده است.فقط می‌توانم بگویم باید صبر کرد. به عنوان مثال قرار بود سبتامبر سال گذشته سفری به نیویورک داشته باشیم اما با بی‌برنامه بودن بعضی از افراد؛ این سفر لغو شد همین اتفاق برای سفر به چین رخ داد.باید منتظر ماند و دید که آیا وزیری خواهد آمد که ...  من تمام تلاشم را کردم و در این اتفاق همه را مقصر می‌دانم؛ اول‌ازهمه بنیاد رودکی و معاون آقای وزیر را!


علی رهبری ادامه داد: جناب وزیر وقتی‌که شخصا به من تلفن کردند و من به احترام ایشان برگشتم؛ بعد از دوماه رسیدگی نکردند که آیا روندها روبه‌جلو است یا خیر ؛ در حقیقت ما را به افرادی ناوارد سپرده اند .


مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در پایان ،بیان داشت: قراردادی رو جلوی من گذاشتند که با منطق جور درنمی‌آمد مثلا از من خواسته‌شده بود با هیچ رسانه ای مصاحبه نکنم!تعجب می‌کنم آقای «مراد خانی» و جناب وزیر چرا در این حالت سکوت می‌کنند.


منبع : ریتم نو


نویسنده:فرزین پاک طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه