ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴

در شب گفته شدن ناگفته‌ها کلنل به دیدن شوالیه آمد

ریتم نو : کنسرت ناگفته‌ها با حضور « شهرام ناظری » و « حافظ ناظری » پنج شنبه دوم مهرماه سال جاری ساعت 21:30 در تالار وزارت کشور برگزار گردید تا پس از لغو کنسرت «شهرام ناظری» در تبریز ،طرفداران او همچنان به برگزاری  کنسرت هایش امیدوار و دلخوش باشند. در این میان ناظری ضمن تشکر از وجود کسانی چون «مصطفی کمال پور تراب»،«محمود دولت آبادی»،«عبدالحسین مختاباد»،«رویا نونهالی» ،«ناصر فرمانگر»،«بهرام دبیری»«مهدی ستایشگر» و...بیان داشت :متاسفانه سطح موسیقی کشور پایین است.
Hafez & Shahram Nazeri (9)+ شهرام ناظری : متاسفانه سطح موسیقی کشور پایین است

+ حافظ ناظری : در شرایطی به سر می‌بریم که برای هنر و هنرمند ارزش چندانی قائل نیستند

درابتدای این مجال حضور ناظری‌ها بر روی صحنه طرفداران را خوشحال  وامید وار کرد. طرفدارانی که همانند اجرای او در سیزدهم شهریور بیشتر فضای سالن را پر کرده بودند وهنگام اجرای موسیقی شیفته وار سکوت کرده بودند تا بعد از اجرای استاد شور و شعف خود را با تشویق‌هایشان نشان دهند. اما انگار« ناظری»از چیزی دلخور است که بعد از سلام و خوش آمد ،می گوید:متاسفانه سطح موسیقی کشور پایین است وعوام نسبت به موسیقی کلاسیک علاقه‌ای ندارند و بیشتر موسیقی‌های خاص و فاخر با بی‌مهری مواجه می‌شوند عامل این امر نیز خوب عمل نکردن رسانه‌ها است. در بیشتر کشورها رسانه‌ها کاری می‌کنند تا مخاطبان قدمی هم به سمت موسیقی کلاسیک خود بردارند .اما باید بگویم اینجاییم تا از حمایت شما تشکر کنیم.وی در ادامه گفت:البته مطمئن هستم اکثر کسانی که اینجا هستند و تعدادشان نیز کم نیست نسبت به موسیقی آگاهی دارند واین مایه خرسندی من است.

بگذریم ؛ قبل از اینکه به اجرا بپردازیم دوست دارم  از مهمانان عزیز در این جلسه تشکر کنم .در این میان نام شخصیت های مهمی آورده شد که درسطرهای پیشین ذکر شدند اما نکته ی قابل توجه  تشویق بی نظیر «محمود دولت آبادی» صاحب رمان هایی چون:«زوال کلنل»، «کلیدر»(نامزد جوایز نوبل، بوکر و یان میخالسکی)،«جای خالی سلوچ»، «سالخورده» و... توسط مخاطبان «ناظری» بود.

ترکیب اجراها با اجرای دوازدهم و سیزدهم شهریور فرقی نداشت («مرا می بینی و هردم»«نیستان»«اجرای شعر نی نامه ی مولوی و...)وبه نظر می رسید هنوز «ناظری‌ها نسبت به طرفداران خود خشوع و خضوعی مثال زدنی دارند واگر از مساله ای ناراحت هستند اجازه نمی‌دهند این موضوع در اجرای آنها خللی وارد کند. به نظر شخصی من ،ناظریها چیزی برای مخاطبان خود کم نذاشتند که مخاطبان  در حین اجرا،  اجازه‌ی کوچکترین حرف زدنی را به خود  نمی‌دادند و بعد از اتمام هر آهنگ ،گونه ای به تشویق می پرداختند که اگر کسی آنجا نبود فکر می‌کرد کنسرت به آخر خود رسیده است.

«حافظ ناظری» در اواسط جلسه گفت: اجازه می‌خواهم سلامی عرض کنم و از تک تک کسانی که به اینجا آمده اند تشکر کنم و باز هم تکرار کنم خوشحالم بعد از شانزده سال دوری از وطن توانستم برای مردم عزیزم بنوازم. همان طور که واقف هستید قرار بود  نوازنده های این گروه اساتید مطرح جهانی باشند اما بنا به دلایلی این امر  به وقوع نپیوست این واقعه تباعات مثبت و منفی داشت از نکات مثبت این اتفاق آشنایی من با عزیزانی است که اکنون در خدمت آنها، برای شما می‌نوازیم. متاسفانه در شرایطی به سر می‌بریم که برای هنر و هنرمند ارزش چندانی قائل نیستند اما امیدوارم روزی درها باز شود تا جهانیان متوجه بشوند نوازندگان ما بی نظیر هستند و چیزی از اساتید مطرح جهان کم ندارند.

بدین ترتیب بخش اصلی اجرای«ناگفته» آغاز شد تا این آغاز پیامی باشد برای رو به اتمام رسیدن این مجال !با اتمام این بخش،سالن با تشویق مخاطبان رو به رو شد اما گویی هیچ یک قصد رفتن ندارند اما وقتی «شهرام ناظری» از جای خود برخاست بر خود لازم دیدند که به احترام او از جای خود بلند شوند به افتخار هنر او،وی را تشویق کنند تا جلسه پایان بپذیرد.

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک طینت

عکس : امین باقری

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه