ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

دزد و پلیس‌بازی رهبران گروه آوازی تهران در تالار وحدت

ریتم نو : اولین اجرای کنسرت گروه آوازی تهران شب دوازدهم مردادماه پس از فاصله زمانی زیاد از اجرای قبلی این گروه در تالار وحدت برگزار شد.


30 

 


 

در این کنسرت طبق صحبت‌های اخیر « میلاد عمرانلو » با خبرنگار  سایت « ریتم نو » هجده قطعه جدید اجرا شد و اتفاق جدیدی که این کنسرت را از سایر کنسرت‌های قبل این گروه متمایز کرد حضور «پروفسور توماس کاپلین» به‌عنوان رهبر میهمان بود.

 

اجرای کنسرت پیش ورود اعضا به روی صحنه با زمزمه‌هایی آشنا آغاز شد.

 

در ابتدا چهار قطعه‌ی اول به رهبری میلاد عمرانلو اجرا شد و بعد از اجرای سومین قطعه برخلاف تصور حضار یک نوازنده کنترباس به‌طور نمایشی وارد صحنه‌ی تالار وحدت شد و در اجرای دو قطعه چهارم و پنجم با اعضای گروه همراه بود.

دکور اجرای این کنسرت نمای یک‌خانه با دو  درب ورودی و خروجی بود ، درب‌هایی که گویی ابزار بازی دزد و پلیس میلاد عمرانلو و توماس کاپلین شده بود.

وکاپلا برای حضور رهبر میهمان در کنار میلاد عمرانلو این نمایش طنز را در نظر گرفته بود که توجه حضار را بسیار به خود جلب کرده بود.

بعد از اجرای چهارمین قطعه این بازی که بهانه تغییر رهبر گروه بود آغاز شد و توماس کاپلین جای میلاد عمرانلو را گرفت و سه قطعه را رهبری کرد.

پس از هنرنمایی در جایگاه رهبر گروه آوازی ،کاپلین زیرکانه درصحنه پنهان شد و با شروع اجرای هشتمین قطعه به رهبری میلاد عمرانلو ،توماس کاپلین در کنار اعضای گروه حاضر شد و با نواختن ساز  شیکر (shaker) یک اجرای سراسر غیرقابل‌پیش‌بینی و لذت‌بخش را ترتیب داد که میلاد عمرانلو را هم به‌جای رهبر تبدیل به  تماشاگر کرده بود. هشتمین قطعه با استقبال بسیار زیادی همراه شد.

برای اجرای قطعه بعد توماس کاپلین از صحنه خارج شد؛ همراهی میلاد عمرانلو با گروهش پس از هشتمین قطعه فقط رهبری آن‌ها نبود، عمرانلو دفتر نت‌هایی که پیش رویش قرار داشت را کنار گذاشت و مانند اعضای گروه که بدون کاغذ نت و از روی حافظه اجرا می‌کردند او نیز از روی حافظه گروهش را رهبری می‌کرد.

 اما این اوج هنرنمایی وکاپلا نبود و تنها پایان‌بخش قسمت اول اجرا شد تا حضار پس از یک وقفه‌ی کوتاه تماشاگر نمایش و اجرای جذاب‌تری نیز باشند.

در آغاز بخش دوم توماس کاپلین وارد صحنه‌ی خالی شد و اعضای وکاپلا را نیز به روی صحنه آورد و دو قطعه را با گروه همراه بود و سپس در چند رفت آمد نمایشی این دو رهبر ،درنهایت میلاد عمرانلو برای اجرای دوازدهمین قطعه در جایگاه رهبر ایستاد و پس‌ازآن سه قطعه‌ی دیگر هم رهبری کرد.

میلاد عمرانلو برای اجرای شانزدهمین قطعه به‌جای شیوه‌های نمایشی قبل از توماس کاپلین دعوت کرد که ازاینجا به بعد را رهبری کند سپس با معرفی اعضای گروه و جایگاه هرکدام در توضیحات قطعه شانزدهم گفت: نام این قطعه (short people) است که آقای رندی نیومن آن را آهنگسازی کرده در اعتراض به رفتار اجتماعی نامناسب مردم با افراد کوتاه‌قامت ؛ برای اجرای این قطعه آرایش اعضای وکاپلا کمی تغییر کرد که پس از اجرای این ترانه مجدد به آرایش قبلی خود بازگشتند.

هفدهمین قطعه یک اجرای بسیار آرام و دل‌نشین با فضای آشنای موسیقی‌های ویژه لالایی بود.

پس‌ازاین فضای آرام وکاپلا به رهبری کاپلین در اجرای آخرین قطعه جدید خود یک فضای کاملاً شاد و پرانرژی را به تالار وحدت آورد.

پس از اجرای هجده قطعه میلاد عمرانلو از حضور و حمایت همه‌ی حاضرین در کنسرت امشب و از میهمانان برنامه و حامی اجرای امشب تشکر کرد و سپس از میهمانان ویژه‌برنامه سفیران کشورهای بلژیک ، سوئیس، اسلواکی و اروگوئه تشکر ویژه‌ای کرد.

در ادامه توماس کاپلین رهبر میهمان هم از همه‌ی حاضرین تشکر کرد و ایران را کشوری فوق‌العاده با مردمی فوق‌العاده دانست و گفت: زیبایی‌هایی که من در وکاپلا و تک‌تک اعضای آن دیدم در هیچ موزه‌ای هم یافت نمی‌شود.

میلاد عمرانلو اضافه کرد: ما برای اجرای این قطعات جدید حدود پنج ماه کارکردیم و کسانی که با اجراهای گروه درگذشته هم آشنا بودند حتماً متوجه اختلاف سطح و بهتر شدن اجرای امشب در مقایسه با کنسرت‌های گذشته شده‌اند که ما این پیشرفت را مدیون تلاش‌های خود اعضا و توماس کاپلین هستیم.

پس از صحبت‌های این دو رهبر توانا وکاپلا برای دومین بار قطعه‌ی ششم را با همراهی نوازنده کنترباس به رهبری توماس کاپلین اجرا کرد که در این اجرا رهبری کاپلین فقط به اعضای گروه ختم نشد و در حین اجرا کاپلین برگشت و جمعیت را نیز با دعوت به تشویق رهبری کرد و یک اجرای پرانرژی و بسیار مهیج را رقم زد.

شایان‌ذکر است که قطعات اجرایی امشب از موسیقی پاپ ، لاتین ، جز و ... بود.

 علاوه بر اجرای هجده قطعه جدید یک قطعه خاطره ساز گروه به رهبری عمرانلو در پایان به‌عنوان حسن ختام برنامه اجرا شد.

هنرمندان زیادی در این کنسرت حضور داشتند ازجمله سروش صحت ، الیکا عبدالرزاقی ، امید حاجیلی و ...

 

با توجه به اجرای بسیار زیبا و خاطره ساز امشب وکاپلا باید گفت که صندلی‌های خالی زیادی که  در تالار وحدت دیده می‌شد نشان‌دهنده چشمانی بودند که از تماشای اعجاز گروه آوازی تهران بی‌نصیب ماندند.

 

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حامد سلگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه