ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

دوئل رضا یزدانی در نمایشگاه میلاد

ریتم نو - رضا يزداني كه چندي پيش جديدترين اثر خود دوئل در آينه را روانه بازار موسيقي كرده است ، قطعاتي از اين آلبوم و آلبوم‌های گذشته خود را در تهران به روي صحنه برد.

Reza Yazdani-Ritmeno (37)




اين اجرا كه قطعاتش به انتخاب طرفداران اين خواننده انتخاب‌شده بود با "اين روزها" از آخرين آلبوم وي آغاز شد.چند لحظه ابتدايي اجرا با نوازندگي اعضاي گروه همراه بود و يزداني قبل از ورود به صحنه خواندن را شروع كرد و با ورودش مورد تشويق حاضرين قرار گرفت.


بعد از "اين روزا" رضا يزداني با حاضرين به گرمي به صحبت پرداخت و از آن‌ها براي حضورشان تشكر كرد و با جمله "وقتي هستين خوبه خوبم" از آن‌ها قدرداني كرد.او همچنين به ورود تماشاگران بعد از اجراي قطعه اول اشاره و بیان کرد كه سعي كرده به قول خود عمل كند و اجرا را بدون تأخیر روی صحنه ببرد.


با پايان صحبت‌های اين خواننده "آهنگ قديمي" به‌عنوان دومين قطعه نواخته شد ، در طول اين اجرا تک‌نوازی ساكسيفون باعث تشويق سالن شد.رضا يزداني با اشاره به اينكه قطعه‌ای كه قرار است اجرا شود مدت‌هاست در اجراها خوانده‌نشده قطعه "به دادم برس" را خواند.


باوجوداینکه بخشي از اين كنسرت گذشته بود همچنان علاقه‌مندان مشغول وارد شدن به سالن بودند و رضا يزداني قبل از اجراي "برزخ"اجازه داد تا آن‌ها در جا خود بنشينند. در حين اجراي قطعه بعدي كه "يخبندوناي قطبي چشمات" نام داشت، خواننده آلبوم ساعتا خوابن با استفاده از دكورهايي بر روي سن طراحی‌شده بود به زير بالي كه در گوشه‌ای از سن بود اين قطعه عاشقانه را اجرا كرد تا فضاي خاصي به سالن بدهد.


اجرای قطعه‌ی "تونل كندوان" با هنرنمايي نوازنده گيتار"ميلاد عدل" همراه بود كه مورد تشويق حاضرين قرار گرفت."آوانگارد"و "توريست" دو قطعه از آلبوم آخر اين خواننده ادامه بخش اين برنامه بودند و پس‌ازآن "هنوز دلم واسه تو تنگ ميشه" كه مدت‌ها نيز به اجرا نرسيده بود در سالن به نمايش گذاشته بود كه موردتوجه نيز قرار گرفت.


ترانه محبوب "طهران تهران" پایان‌بخش قسمت اول اجرا بود كه با شور خاصی، مردم با رضا يزداني همراهي می‌کردند.


با پايان اين بخش علي اوجي به روي صحنه رفت و صحبت‌هایش را با تشكر از اسپانسرهاي برنامه آغاز كرد و به اين نكته اشاره كرد كه حمایت‌های آن‌ها باعث شده كه گروه فقط به موسيقي بپردازند و دغدغه ديگري نداشته باشند.


در ادامه پنج نیم‌سکه به‌عنوان هديه از طرف شركت خودرو کاران سبلان نوين به پنج نفر از حاضرين داده شد كه در طول قرعه‌کشی مهماناني چون شبنم مقدمي، جواد رضويان و رضا سورتيجي، علي اوجي را در انتخاب برندگان همراهي كردند.


بخش بعدي برنامه اجراي قطعاتي به‌صورت آنپلاگد بود كه در بخشي ديگر از سن كه دكوري به‌صورت چند فانوس وجود داشت اجرا شد.


" الا يا ايهاالساقي" از حضرت حافظ زير فانوس‌ها اولين قطعه‌ای بود كه اجرا شد و پس‌ازآن قطعه "شك می‌کنم" از آلبوم خاطرات مبهم و سپس "مهتاب تو فانوس" در اين بخش به اجرا درآمدند.


"سلول شخصي" با همخوانی حاضرين اجرا شد و بعدازآن "راديو" بود كه به اجرا درآمد و در بخشي از قطعه كه به حركت برف‌پاک‌کن و دست تكان دادن اشاره شد حاضرين با حركت دست‌هایشان اين قطعه را همراهي كردند تا اين ترانه آرام و عاشقانه باحال و هواي خاصي در سالن اجرا شود.همچنين در اين قطعه هم‌نوازی رضا يزداني، آرش زمانيان و ميلاد عدل فضاي هیجان‌انگیزی را در سالن ايجاد كرد.


رضا يزداني دو قطعه شاد "كي فكرشو می‌کرد" و "حرفهاي بي مخاطب" را به‌صورت ریمیکس اجرا كرد كه تماشاگران هم از اين اتفاق راضي بودند و جو شادي در سالن حاكم بود. سپس قطعه "پرواز كن" اجرا و در ادامه "تاريخ تكراري" قطعه بعدي بود كه نواخته شد.


با اعلام عدم وجود وقت رضا يزداني مثل اجراهاي گذشته "خليج فارس" را به‌عنوان آخرین قطعه خواند كه حاضرين با احترام به خليج هميشگي فارس و نام ايران اين قطعه را ايستاده همراهي كردند


گفتنی است اين كنسرت مهمانان ویژه‌ای چون شبنم مقدمي ، جواد رضويان، سعيد خليلي (مجري طرح دو آلبوم آخر)، ماني اسكندري ،هومن ارژ‍ني، رضا سورتيجي، حسن عليشيري و مريم شجاعي داشت


همچنين اين اجرا به همت اسپانسرهايي چون آمارانت، تعطيلات رويايي، نوين چرم، خودرو کاران سبلان نوين و ايواسنز و به كوشش شركت رويال هنر برگزار شد


اعضاي گروه رضا يزداني همچون گذشته متشكل از؛ محمد خرمي نژاد (درام)، آرش زمانيان (گيتار بيس)، آرش زمانيان (گيتار الكتريك)، مازيار احمد پور(گیتار الکتریک)، شهروز بردوده (کیبورد و پيانو) و عليرضا مهديزاده (ساکسیفون) بود.



منبع: ریتم نو


نویسنده: شهاب مفخمی


عکس: امین رجبی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه