ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴

دور دوم رده‌های آموزشی استاد انوشیروان روحانی در زادگاهش

ریتم نو: «ادریس ناصری» مدیر برنامه و برگزاری مستر رده‌های استاد انوشیروان روحانی در ایران در خصوص برگزاری این دوره‌های آموزشی گفت: برخلاف تصور عموم مردم،استاد در همه‌ی این سال‌ها در ایران حضور داشتند اما به خواسته خود هیچ‌وقت کنسرتی در وطن خود برگزار نکردند. حدود سه سال است که ایشان برنامه‌های آموزشی خود را شروع کرده‌اند و یک سالی هم می‌شود که این برنامه‌های در شهرستان‌ها به‌صورت دوره‌ای جریان دارد.سایتی نیز برای ایرانیان داخل کشور طراحی‌شده است . که هنرجویان و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت آثار استاد به سایت  www.anoushirvanrohani.ir رجوع کنند.
photo_2015-10-29_14-50-29

بدین ترتیب _در حقیقت _آثار استاد را تحت نظر خودشان آموزش ببینند.مضاف بر آن امکان خرید کتاب‌های به تألیف ایشان از طریق سایت هم وجود دارد.


وی درباره‌ی دوره‌های آموزشی در شهرستان‌ها گفت: همان‌طور که گفتم سه سالی می‌شود که استاد برنامه‌های آموزشی خود را شروع کردند اما شروع دوره‌های آموزشی در شهرستان‌ها نزدیک به یک سال در جریان است و در این‌یک سال در شهرهایی مثل تهران،اصفهان،رشت،شیراز،خوزستان ،مازندران و...کلاس‌هایی برگزارشده است و برخی از این کلاس‌ها دور دوم و سوم خود را سپری می‌کنند.نحوه‌ی ورود به این کلاس‌ها هم توسط خود استاد تعیین‌شده است به نحوی توسط ایشان تستی را از هنرجو می‌گیرند تصمیم نهایی را_در خصوص حضور یا عدم حضور هنرجو در کلاس_ می‌گیرند (بدین ترتیب شاگرد مبتدی در این کلاس‌ها وجود ندارد)تمام این آموزش‌ها برپای نت و تدریس‌های علمی و کلاسیک است زیرا استاد به آموزش از طریق گوش(شنیدن و آموزش تجربی) اعتقاد ندارد.


نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره‌کنم این است که یقیناً حضور در کلاسهای انوشیروان روحانی با کوله باری از تجربه و دانش فرصتی طلایی برای هنرجویان ساز پیانو است و می‌تواند به رزومه‌ی خوبی برای آن‌ها تبدیل شود که بعدها اثر این آموزش‌ها در آثار و نواختن سازشان مشهود باشد.


لازم به ذکر است این کلاس‌ها به‌صورت دوره‌ای و هر دو ماه یک‌بار در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود تا هنرجویان آموخته‌های دوره‌های قبل و با استاد دنبال کنند و نتیجه‌ای مناسب از این کلاس‌ها داشته باشند.


علاقه‌مندان و هنرجویان پیانو برای شرکت در دوره‌ها کسب اطلاعات در مورد این کلاس‌ها در سراسر ایران با شماره 09107785606 تماس حاصل نمایند.



منبع : ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه