ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

دومان در تالار وحدت صدای موسیقی آذری را به گوش جهان می‌رساند

ریتم نو - برگزیده مسابقه خوانندگی O ses ترکیه که به تازگی نخستین آلبوم رسمی خود را به نام «آذربایجان» در ایران منتشر کرده است، پس از اجرای برنامه و کنسرت های متعدد در منطقه شمال غرب کشور، نخستین کنسرت رسمی خود را در تهران و تالار وحدت روی صحنه می برد.

photo_2016-08-13_16-16-35 - Copy




اصغر باقری که در ایران با نام هنری دومان فعالیت می کند، در سال 92 در بین چهار برگزیده مسابقه خوانندگی O ses ترکیه انتخاب شد و به مرحله نیمه نهایی نیز راه یافت و مورد توجه رسانه‌های ترکیه قرار گرفت، در تاریخ 26 مرداد با ترکیبی از قطعات فولک آذری و آثار آلبوم «آذربایجان» و قطعات جدیدش در تاریخ 26 مرداد ساعت 21:30 در تهران و سالن تالار وحدت روی صحنه می رود.


این خواننده که به همراه ارکسترش قرار است در این سالن به اجرای برنامه بپردازد، درباره این کنسرت و ترکیب آثاری که قرار است در این برنامه بخواند، گفت: «قطعا کنسرت تهران مهم ترین کنسرت و اجرای زنده من در این مدت خواهد بود. اتفاقات و رویدادهای مختلفی در یکی دو سال گذشته در حول و حوش من رخ داده و از اینکه توانسته ام صدای هنر و موسیقی اصیل آذری ایران را در خارج از کشور به گوش همه برسانم، احساس خوشایندی دارم.»


دومان تاکید کرد: «پایبندی به موسیقی اصیل و حفظ تمام شئونات فرهنگی کشور در تمام اثار و اجراهای زنده من، مهم ترین دغدغه دوران فعالیت من است و همین باعث شده بتوانم به مرور جریان و ایدئولوژی مشخصی را در آثارم دنبال کنم و قطعا ادامه این مسیر بدون حضور و توجه مخاطبین فهیم موسیقی آذری در ایران ممکن نیست و در تلاشم صدای موسیقی آذری ایران را به گوش جهان برسانم.»


«دومان» در مسابقه O ses ترکیه در سال 92 با اجرایی آثاری از «ابراهیم تاتلیسس» توانست در اتفاقی کم نظیر، نظر هر چهار داور هیئت ژوری را برای ادامه مسابقه جلب کند و همین روند باعث شد این خواننده در بین رسانه‌های ترکیه و آذری‌زبانان ایران به محبوبیتی ویژه دست پیدا کند.


حضور در بین چهار خواننده مرحله نهایی موفقیت بزرگی بود که از سوی «دومان» اتفاق افتاد و حتی بزرگان موسیقی ترکیه در گفتگوهایی جالب، از این چهره ایرانی به عنوان استعدادی کم‌نظیر یاد کردند.


دومان در بخش‌هایی از صحبت‌هایش در این مسابقه، پیام صلح و دوستی مردم ایران را به ملت ترکیه رساند و از محبوبیت و جایگاه موسیقی ترکیه در ایران گفت و پس از بازگشت به ایران این خواننده پس از طی مراحل قانونی، موفق به انتشار نخستین آلبوم رسمی خود در بازار ایران شد. O Ses Türkiye مسابقه خوانندگی پرطرفدار در کشور ترکیه است که نسخه‌ای محلی از برنامه صدای هلند (The Voice of Holland) است و از ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱ پخش آن آغاز شده است و بسیاری از بزرگان پاپ موسیقی ترکیه داوران این برنامه بوده اند.


گفتنی ست بلیت فروشی این کنسرت از ظهر دیروز در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه