ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

دونوازی کاروای و ابوالقاسم در تالار رودکی

ریتم نو: دومین روز جشنواره با دو اجرای خارجی همراه بود. «آرزو علیوا» از کشور آذربایجان برای بانوان خواند و «دالیبور کاروای» - ویولونیست شناخته شده اسلواکی-  با همراهی «بهنام ابوالقاسم» - نوازنده‌ی برجسته پیانو- در تالار رودکی دونوازی پیانو و ویولن انجام داد. این دو هنرمند، پیش از این نیز با یکدیگر در همین سالن نواخته بودند.
karvay


به گزارش ریتم نو به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر ؛ قطعه‌ی «سونات برای ویولن و پیانو در لاماژور» اثر سزار فرانک در 4 قسمت اجرا شد. این دو نوازنده‌ی جوان در بخش دیگری از این کنسرت، به اجرای قطعات «شعر اپوس 26» اثر ارنست شوسون، «مدیتیشن» اثر جولز مسنت و «کولی» اثر موریس راول پرداختند. نوازنده 31 ساله ویولن 31 اهل اسلواکی، در ابتدای یکی از این قطعات به تک نوازی پرداخت.


بعد از این بخش، دالیبور کاروای و ابوالقاسم ، یکی از قطعات فریتز کرایسلر (نوازنده ویلن اتریشی-آمریکایی) اجرا کردند.  دالیبور کاروای - نوازنده ویولن اهل اسلواکی- در 24 جولای 1985 در ورتکی اسلواکی به دنیا آمد. او از حضور اساتید موسیقی‌ای چون ادوارد گرک، مینتشو مینشو و همران کربز بهره برده و با رهبران ارکستری همچون لیف سیگرستام، آیون مارین ، هیروایکی ایواکی، علی رهبری، رومن کوفمن به عنوان تک نواز همکاری کرده است. او در تیرماه امسال کنسرت ویولن برامس را با ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری علی رهبری اجرا کرد.



«بهنام ابوالقاسم» نیز آهنگساز، نوازنده، کارشناس ارشد موسیقی و مدرس دانشگاه است. او پیانو را نزد اساتیدی چون امیر قاسمیان و سوشیانت عازمی‌خواه شروع کرد. او مدتی نیز از شاگردان استاد حسین دهلوی بوده و دارای لوح تقدیر از جشنواره موسیقی جوان است.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه