ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۱:۳۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

دو خبر از جشنواره موسیقی فجر

ریتم نو : نخستین بخش داوری بخش جایزه‌ی سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر در بخش موسیقی پاپ به پایان رسید.
دو خبر از جشنواره موسیقی فجر دو خبر از جشنواره موسیقی فجر

در بخش نخست داوری، هنرمندان آثار را مورد ارزیابی قرار دادند تا آثار برتر تولید شده در این حوزه برای داوری نهایی مشخص شود. خشایار اعتمادی، فرمان فتحعلیان، محمدرضا چراغعلی، مانی رهنما و بابک ریاحی‌پور از جمله هنرمندانی هستند که بخش اول داوری آثار پاپ را انجام دادند.

قرار است، هنرمندانی چون بابک ریاحی‌پور ، پدرام کشتکار ، علی تفرشی ، بهروز صفاریان ، امید حاجیلی ، پویا نیک‌پور ، همایون نصیری ، غلامرضا صادقی ، فریدون خشنود ، محمد سریر ، فریدون شهبازیان و تورج شعبانخانی به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان فعال در این بخش آثار تولید شده در حوزه‌ی موسیقی پاپ را ارزیابی کنند.

بخش «جایزه» امسال برای اولین بار به جشنواره‌ی موسیقی اضافه شده است. قرار است در هر دوره کلیه‌ی آثار تولیدی از مهرماه سال قبل تا مهرماه همان سال مورد بررسی قرار گیرند. در این میان در سال اول به عنوان نخستین سال تغییر در جشنواره آثاری که از مهرماه 92 تا مهرماه 94 تولید شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در بخش جایزه‌ی موسیقی پاپ در سال جاری مواردی چون آلبوم، خواننده، تنظیم‌کننده، ملودی، ترانه‌سرایی و همچنین آهنگ مورد داوری قرار می‌گیرد.

 

وب‌سایت سی‌ویکمین جشنواره‌ موسیقی فجر کار خود را آغاز کرد.

وب‌سایت سی و یکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com   به دو زبان فارسی و انگلیسی کار خود را آغاز کرد. این وب‌سایت شامل بخش‌های جایزه، اجراها، عکس و فیلم است و علاوه بر آن اخبار سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر نیز در آن آمده است.

در بخش جایزه که برای اولین بار به سی‌ویکمین جشنواره‌ موسیقی فجر اضافه شده است، شرایط حضور در این بخش به همراه مواردی که در سال جاری داوری می‌شود و اسامی هنرمندانی که امسال این بخش را ارزیابی می‌کنند، آمده است.

این در حالی است که اطلاعات مربوط به سی‌ دوره‌ی قبل جشنواره که در سال‌های گذشته در سایت جشنواره وجود داشته و شامل اطلاعاتی از جشنواره‌های برگزار شده در تمام مدت برگزاری بوده است، به زودی به سایت اضافه خواهد شد.

در اولین روز افتتاح سایت می‌توان مطالبی درباره‌ی گروه‌های بخش بین‌الملل جشنواره و همچنین گزارشی از نشست‌های رونمایی و همچنین نشست خبری گروه موسیقی کامکارها به همراه اظهارنظرهایی از هنرمندانی چون اردوان کامکار، اردشیر کامکار، کیوان ساکت و غیره را مشاهده کرد.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
تقویم هنری ادامه