ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

رونمایی از آلبوم موسیقی « گوهر افشان » در حوزه هنری

ریتم نو : آلبوم موسیقی « گوهر افشان » از تولیدات جدید مرکز‌ موسیقی حوزه‌هنری به خوانندگی بامداد فلاحتی و آهنگ‌سازی آرش قاسمی، شنبه چهارم مهرماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه‌هنری رونمایی می‌شود.


این آلبوم اولین مجموعه گروه موسیقی »میراث« است که به همت مرکز موسیقی حوزه‌هنری منتشر شده است. این اثر برگرفته از غزلیات مولانا و از ده قطعه تشکیل شده است.
مراسم رونمایی از این اثردر حالی در پنجمین محفل شعر و موسیقی »اتفاق ترانه« برگزار می‌شود که هشتم مهرماه نیز روز بزگداشت مولوی است.
قطعات این آلبوم متشکل از»بادسعادت«، »سعادت«، »بهارعاشقان«، »بهار آمد«، »از زبان مولانا«، »گنج و رنج«، »دیدار«، »مجنون آن لیلی«، »لیلی و مجنون« و »عاشقی بر من« در دستگاه چهارگاه، اصفهان، بیات ترک و همایون تولید شده است.
اعضای گروه نوازندگان این آلبوم موسیقی را احسان امامی، تورج زادپور و مهدی کروندیان ( تار)، پرستو مرادی (بم‌تار)، آرش قاسمی(عود، سه‌تار و کلارینت)، محمد‌امین جهانگیری(سنتور)، سحر میر‌‌هاشمی (قانون)، متین آهنگری( کمانچه و کمانچه آلتو)، نیما حسین‌زاده( کمانچه)، امین رحیمی(نی)، عمران فروزش(تنبک)، شایان ریاحی(دم دم، کاخن جیمبه، شیکر و کاستانیت پاندیرو)، فرزاد خورشیدسوار( دف، دایره و تاکینگ‌درام)، اشکان پورفرخی(دف) و محمدرضا سلیمیان( تیمپانی) تشكیل می‌دهند.
در آلبوم موسیقی »گوهر افشان« مژگان خوش‌اندام و نسترن ابولحسن‌زاده ‌قوچانی به عنوان هم‌خوان هستند و از سویی دکلمه اشعار و روایت متن فیه‌مافیه مولانا به ترتیب برعهده ژاله صادقیان و بهزاد فراهانی است.
پنجمین محفل شعر و موسیقی »اتفاق ترانه« از بخش های مختلفی تشکیل شده است که اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه‌هنری به نشانی www.musicenter.irبه اطلاع عموم خواهدرسد.
این محفل به همت مرکز موسیقی و مرکزمحافل و جشنواره‌های حوزه هنری شنبه چهارم مهرماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر
حوزه‌هنری واقع در (خیابان سمیه نرسیده به حافظ) در حالی برگزار می‌شود که بخشی از این برنامه به رونمایی آلبوم موسیقی »گوهر افشان «اختصاص خواهد داشت. ورود برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

 

منبع : ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه