ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴





علی رهبری با اشاره به تلاش‌های شش‌ماهه‌ی خود  به‌صورت فردی بیان داشت: همکاری با ارکستر چین اتفاقی ست خوشایند چراکه این ارکستر بین‌المللی است . البته همیشه کسانی به من می‌گفتند که این برنامه‌ی شش‌ماهه رؤیایی بیش نیست اما خوشحالم  باگذشت زمان در جهت تحقق رسیدن به این خواسته گام‌های آخر را طی می‌کنیم. به‌طوری‌که با استفاده از نیروهای جوانان و پراستعداد ایرانی یقین داریم این خواسته انجام‌شدنی است گرچه در ابتدا من به دنبال نوازنده‌های خارجی بودم اما با صرف کردن وقت بیشتر توانستم نوازنده‌های  خوبی از ایران پیدا کنم  و ارکستری منسجم را پایه‌گذاری کنم.

وی افزود: با جذب نیروهای جوانی که استعداد آن‌ها مثال‌زدنی است توانستیم ظرف انجام سه تمرین با ارکستر بین‌المللی چین قابل قیاس شویم در حال حاضر در گام‌های آخر این مسیر را محکم برمی‌داریم چراکه خود را برای اجرا باکسانی چون « دالیور کاروای » و « الکساندر رودین » آماده می‌کنیم که وقتی اسم او را در جمع ارکستر چین بردم همه از وجود ایشان در این کنسرت ذوق‌زده شدند.

رهبری اظهار داشت باوجوداین موضوع که وقتی من به پکن دعوت شدم تمام هزینه‌ها  از طرف آن‌ها پرداخته شد ،چند روز دیگر برای آماده‌سازی و رهبری ارکستر چین به پکن خواهم رفت و به‌منظور برگزاری کنسرت  با این ارکستر به تهران می‌آییم و مدت دو شب اجرا داریم که فقط ده درصد هزینه را ما می‌پردازیم.

رهبر ارکستر سمفونیک در ادامه گفت: در شب اول اجرا هر دو ارکستر حضور دارند؛ من در قسمت اول ارکستر ایران ،در قسمت دوم ارکستر چین و در قسمت نهایی به مدت پنج دقیقه هر دو ارکستر را رهبری می‌کنم این امر برای ارکستر ایران جای شادمانی دارد چراکه این استعدادهای جوان در کنار ارکستری بین‌المللی به نواختن می‌پردازند.

« علی رهبری » در پاسخ به موضوعی مبنی بر گرانی قیمت بلیت‌ها گفت: باید بین چهره‌هایی که تقریباً حضور ثابت دارند و چهره‌هایی که این‌طور نیستند فرقی قائل و همچنین باید  برای  دانشجویان همه‌ی رشته‌ها تخفیف زیادی قائل شد چراکه هر دانشجو باید ارکستر کشورش را نظاره کند سوای از این موضوع باید تدبیر اندیشید که دانشجویان و افراد مشتاق کم‌بضاعت در کنسرت تمرینی حضور پیدا کنند.

وی در خصوص شایعه‌ای مبنی بر عدم همکاری او با ارکستر ایران گفت: به دلیل مشغله‌ی زیاد شاید نتوانستم فعالیت آن‌چنانی داشته باشم اما دوست دارم برای کشورم فعالیت داشته باشم اما این نکته را هم همیشه مدنظر دارم که ارکستر نباید انحصاری باشد.

 

رهبری در پایان ابراز امیدواری کرد  و افزود: در آینده کسانی که برای هنر نه برای به دست آوردن هزینه فعالیت هنری می‌کنند، مطرح شوند  چراکه امروزه شاهد چند دسته شدن  موسیقی هستیم و شاهد آنیم که این دسته‌ای مذکور با اقبال بیشتری روبه‌رو هستند.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه