ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵

سازها برای موسیقی سبز کوک شدند/ «پیل دم» در آزادی

ریتم نو – کنسرت گروه پیل دم به سرپرستی ژوبین عسکریه شامگاه 7 بهمن ماه سال جاری در سالن برج آزادی برگزار شد.

+ گزارش تصویری از این اجرا


Pildam-Ritmeno (3)




این گروه که محوریتش ساز دیجیریدو است در حالی روی صحنه رفت که فکر و ذهن مخاطبانش را از تمام دغدغه‌ها و روزمرگی‌ها دور کرد و همان‌طور که ریما حسن‌زاده (مدیر برنامه گروه) پیش‌ازاین در گفتگو با ریتم نو گفته بود، مخاطبان دور از تمام اتفاقات دنیا در کنسرت پیل دم،  لحظه‌هایی برای خودشان بودند.


گروه پیل دم در پایتختی که روزهای خوبی را سپری نمی‌کند،از فاجعه پلاسکو به سوگ نشسته و آلودگی هوا، راه نفس‌ها بریده است، با اجرای قطعاتی چون آسمان، درخت، رود و باران، مخاطبان را به دل طبیعت برد تا فارغ از هر اتفاقی حالشان خوب باشد.


اعضای گروه در بخش اول کنسرتشان قطعات کهکشان، خورشید، آسمان، درخت، شب جنگل، رود و باران را اجرا کرد تا در بخش دوم آن قطعات بی‌زمان، خالی ذهن، آتش، دایره مینا، شبیه آرامش، دم، قانون خاک و ستارگان شنیدنی شود.


 قطعه آتش نیز به عزیزان ایثارگر آتش‌نشانی که در حادثه ساختمان پلاسکو به ملکوت اعلا پیوستند تقدیم شد.


شاید بتوان  موسیقی گروه پیل دم را که از طبیعت الهام گرفته‌شده، موسیقی سبز عنوان کرد. موسیقی که به‌نوعی حامی محیط‌زیست است.


از دیگر نکات قابل‌توجه این کنسرت انتقال انرژی بین نوازندگان گروه بود که آن را به مخاطبان حاضر در سالن منتقل می‌کردند.


اردوان انزابی پور، هومن موسوی، شهرام نادری، مهرزاد خواجه امیری، نیما کامکار، کاوه دولت نیا، احسان یوسف بیک، مینو رضایی، آرزو ضیایی، مسعود زارعی فر و معین هاشمی نسب ازجمله مهمانان حاضر در این کنسرت بودند.


علیرضا بهمرام (درامز)، میثم امینی (کاخن،اره، بندیر،کونگا و ادوات پرکاشن)، مژگان حسینی (قانون)، شاهرخ گلچین معانی (دیجیریدو، آواوزنگ)، آرش رستگار زاده (سازدهنی، شیکر، زنبورک و آوا)، پوربه ترک زاده (هنگ درام و زنبورک و آوا)، پوریا رئیسی ( دیوان، دف، کوزنگ) و دومیم صداقت (گیتاربیس) اعضای ارکستر گروه «پیل دم» به سرپرستی «ژوبین عسکریه» نوازنده دیجیریدو و ادوات پرکاشن را تشکیل می‌دادند.



منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفائی


عکس: امین رجبی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه