ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴

«سالهای رنگی» دومین آلبوم «حمیدرضا آفریده» رونمایی و منتشر می‌شود

ریتم نو: حمیدرضا آفریده در گفتگو با خبرنگار سایت «ریتم نو» از انتشار و رونمایی دومین آلبوم خود بانام " سالهای رنگی "خبر داد.
سالهای رنگی دومین آلبوم حمیدرضا آفریده رونمایی و منتشر می‌شود حمیدرضا آفریده آلبوم سالهای رنگی

وی دراین‌باره گفت : دومین آلبوم بی‌کلام من به نام " سالهای رنگی " قرار است تا چند هفته آینده طی مراسمی در تهران و شهرستان‌هایی چون همدان ، اصفهان ، شیراز  و رشت رونمایی و روانه‌ی بازار موسیقی شود .


حمیدرضا آفریده افزود : اولین آلبومم در فضای موسیقی بی‌کلام بوده و سال پیش انتشار پیدا کرد و در همان سال 93 دو بار جزو پرفروش‌ترین آثار بی‌کلام این سال قرار گرفت و در خبرگزاری‌ها و سایت‌ها موسیقی این امر اعلام و با استقبال خوبی روبرو شد .


آفریده در خصوص این آلبوم توضیح داد: این آلبوم همانند اولین اثرم در فضای موسیقی بی‌کلام ساخته و تنظیم‌شده و بیشتر سعی در هم‌نشینی آنسامبل سازهای ایرانی باهم و بیان شخصی هرکدام به‌صورت بی‌کلام بوده ، چون عموماً بیشتر آلبوم‌های بی‌کلام که در فضای موسیقی ایرانی یا اصیل ساخته و انتشار پیدا می‌کنند به‌صورت تک‌نوازی و کمتر به حالت گروه نوازی ساخته و انتشار پیداکرده است .


ایشان در توضیحات بیشتر اضافه کرد: این آلبوم شامل 15 قطعه  است که هرکدام رنگ و فضای شخصی خود را دارد و در ساز بندی آن از: قانون (حنانه سعیدی) ، تار و بم تار(چاوش اسکندری خواه) ، بندیر و تنبک (بهنام معصومی) کمانچه ، کمانچه 5 سیم ، کمانچه آلتو ،  و قیچک آلتو(حمیدرضا آفریده) استفاده‌شده که هرکدام از این سازها بستگی به نوع فضای قطعه نقش خود را ایفا می‌کنند .و سعی بر این بوده که هر ساز در این آلبوم فضای متفاوتی در هر قطعه ایجاد کند و به صورتی در هر ترک یکی از این سازها به‌عنوان سولیست و نقش اصلی و بقیه سازها به‌عنوان همراهی‌کننده در آن قطعه حضور دارند .


آفریده درباره زمان انتشار و رونمایی گفت : زمان انتشار و رونمایی این آلبوم تا هفته آینده اعلام و در روز رونمایی بخشی از کلیپ تصویری انیمیشن این آلبوم نمایش داده خواهد شد و به‌احتمال‌زیاد اجرای زنده‌ای از این آلبوم به همراه نوازندگان این اثر در روز رونمایی خواهیم داشت .


حمیدرضا آفریده در آخر افزود : این اثر به همت نیما جوان ( مرکز نشر و پخش جوان ) توزیع و پخش می‌شود و می‌توان گفت مهم‌ترین بخش انتشار این آلبوم بر عهده نیما جوان بوده است.


گفتنی است؛ آلبوم " سالهای رنگی " دومین اثر حمیدرضا آفریده آهنگساز و نوازنده کمانچه هست که طی مراسمی  در تهران و شهرستان‌ها رونمایی و روانه بازار موسیقی می‌شود .



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه