ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

سروش تاج‌بخش و خاطره بازی با "جاده"

ریتم نو: سروش تاج‌بخش نخستین اثر خود را در سبک هارد راک - متال منتشر کرد.

photo_2016-04-26_01-51-31




آلبوم جاده شامل 10 قطعه بدون کلام (اینسترومنتال) است که بازسازی و دوباره نوازی موسیقی بازی معروف King Of The Road به تهیه‌کنندگی سروش تاج‌بخش است که توسط موسسه فرهنگی هنری عرفان کهن با مدیریت مسعود دوانی مراحل اخذ مجوز را پشت سر گذاشته است.


وی در مورد چگونگی تصمیم‌گیری به این کار می‌گوید: من از طریق پسرم با این بازی آشنا شدم، موسیقی این بازی بسیار هیجان‌انگیز، زیبا و متناسب با صحنه‌های بازی ساخته‌شده بود ولی با توجه به تغییر در اکشن‌های مختلف بازی قطعه‌های موسیقی نیز تغییر پیدا می‌کرد که همین امر باعث می‌گشت بازیکنان این بازی زیبا و قدیمی حتی یک‌بار به‌طور کامل موفق به شنیدن موسیقی بازی نشوند.
من به جهت سبک‌کاری خود (هارد راک و متال) علاقه‌مند به شنیدن کامل این قطعات شدم که در آن زمان تهیه نسخه کامل آن‌ها کار ساده‌ای نبود. پس از دسترسی پیدا کردن به نسخه‌های اصلی این قطعات که توسط یک گروه معروف روسیه‌ای به نام "آریا" ساخته‌شده بود، بلافاصله با آقای آندره خاچیکیان مشغول به نواختن قطعات به‌صورت گوشی شدیم که این کار نیز دشواری‌های خودش را داشت، بعد از مدت‌زمانی طولانی بیشتر قطعات رو با آهنگ اصلی می‌نواختیم، اما متأسفانه به دلیل مشغله‌هایی که برای آقای خاچیکیان پیش آمد و انگیزه‌های شخصی، ادامه همکاری با ایشان در این پروژه میسر نشد.
تا این زمان قصد ارائه این قطعات را در قالب آلبوم نداشتم تا اینکه ذهنیت تهیه آلبوم به‌وسیله دوست عزیزم آقای شهاب فصیحی (نوازنده پیانوی آلبوم) ایجاد شد و من به‌صورت جدی مصمم به تهیه اولین آلبومم با بازسازی این قطعات شدم. به نظر بنده این قطعات خیلی فراتر از موسیقی یک بازی هستند، هارمونی و ملودی‌های بسیار زیبا که گاهی تم شرقی پیدا می‌کنند.
در زمان تولید آلبوم خیلی از دوستان و حتی شرکت‌های تولیدکننده‌ی موسیقی به من پیشنهاد کردند کارها را بنام خودم (یعنی آهنگسازی خودم) به بازار عرضه کنم ولی به دلیل رعایت قانون کپی‌رایت و وفاداری به اصل اثر صرفاً در تنظیم آن‌ها دخل و تصرف کردم تا حدی که چارچوب کلی آثار حفظ شود و بیشتر نظرم بر این بود تا به زیبایی کارها بی افزایم.
به دلیل برخی مشکلات پروسه ضبط این کار حدود یک سال زمان گرفت و اگر دوستانی چون آندره خاچیکیان، شهاب فصیحی، امیرمحمد کاشی، بابک کیوانی و وحید غلامی که زحمت تمام صدابرداری این آلبوم و همچنین نوازندگی گیتار باس را بر عهده داشتند نبودند امکان انجام این امر میسر نبود.


در تاریخ 26 فروردین ماه در سالن همایش‌های موسسه فرهنگی هنری عرفان کهن از این آلبوم رونمایی به عمل آمد که سروش تاج‌بخش به همراه اعضای گروهش (پرهام مجدپزشکی، گیتار الکتریک – نادر فلاحیان، گیتار الکتریک – امین دهقان، گیتار باس – آراد مقدسی، کیبورد – پرهام رنجبر، درامز) در دو سانس به اجرای قطعات آلبوم پرداختند.


علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتی این آلبوم می‌توانند به سایت بیپ‌تیونز مراجعه نمایند.


منبع: ریتم نو


نویسنده: امین رجبی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه