ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

سلمان سالك: براي مسائل پوچ رگ گردن‌ها بيرون ميزند

ریتم نو: پس از پخش برنامه دورهمی با حضور استاد حسام الدین سراج و صحبت‌های وی در خصوص محسن چاوشی و قطعه کجایی، موج مثبت و منفی زیادی در شبکه‌های مجازی به راه افتاد که بیشتر جنبه‌ی منفی را به همراه داشت.
 


ریتم نو: پس از پخش برنامه دورهمی با حضور استاد حسام الدین سراج و صحبت‌های وی در خصوص محسن چاوشی و قطعه کجایی، موج مثبت و منفی زیادی در شبکه‌های مجازی به راه افتاد که بیشتر جنبه‌ی منفی را به همراه داشت.


سلمان سالك آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار یکی از هنرمندانی بود که امروز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و توهین‌ها به استاد سراج او را به ياد فوتبال و فرهنگ بعضي از اهالی‌اش انداخت و به وجود بی‌فرهنگی و گستاخی در جامعه اشاره کرد.


سالک که از این اتفاق‌ها بسیار ناراحت است با قرار دادن عکسی از استاد سراج به همراه متنی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.



متن این مطلب به شرح ذیل است:


"پس از به اشتراك گذاشتن اين فيلم از استاد سراج در صفحه اينستاگرامم تعداد زيادي از بيننده ها شروع كردند به نظر دادن. به هر حال عده اي موافق بودند و عده اي مخالف! صرف نظر از درستي و نادرستي صحبتهاي استاد و صرف نظر از درستي و نادرستي موافقان و مخالفان، نكته اي توجه مرا جلب كرد و آن اينكه عده اي از طرفداران محسن چاوشي و يا طرفداران موسيقي هاي پاپ و راك و ... (با نهايت احترامي كه براي موسيقي هاي مختلف قائل هستم) شروع كردند به توهين و فحاشي به استاد سراج عزيز و مظلوم!!! ياد فوتبال و فرهنگ بعضي از اهاليش افتادم! چه قدر بي فرهنگي و چقدر گستاخي در جامعه وجود دارد!!! چرا نسل نو انتقادي را بر نمي تابد و چرا در تعصب هاي كوركورانه و جهل و تاريكي به سر مي برند.
خوشحالم! خوشحالم كه ابلهان ميانه اي با موسيقي سنتي ندارند. خوشحالم كه جماعت بي مغز موسيقي سنتي را نمي فهمند. هر چند تعداد آنها رو به ازدياد است! البته جواب ابلهان خاموشيست.
ناراحتم! ناراحتم كه چرا در جامعه اي زندگي مي كنيم كه شعور و آگاهي و احترام به فرهنگ خودمان جايگاهي ندارد. احترام به پيشكسوتان جايگاهي ندارد. جنس خوب از بد تشخيص داده نمي شود. براي چيزهاي پوچ رگ گردنها بيرون ميزند و براي چيزهاي مهم بيرگ هستند.
سلمان سالك
١٩ خرداد ٩٥
فرودگاه شيراز"


 

salman

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه