ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴

سنگرانه ها و اجرای موسیقی راک در حضور معاون هنری وزیر ارشاد / شعرخوانی نماینده‌ی تهران در مجلس شورای اسلامی

ریتم نو : سی و یکم شهریورماه سال جاری ساعت 17:40، عصر شعر « سنگرانه ها » (ویژه‌ی دفاع مقدس)با حضور« علی مراد خانی »(معاون هنری وزیر ارشاد)، «مجتبی رحماندوست»(نماینده ی تهران در مجلس شورای اسلامی) «محمد صمیمی»(مسئول مجموعه ی فرهنگی_هنری شهرداری تهران) در فرهنگسرای ارسباران اجرا گردید.
Sangaraneh-Ritmeno (10)

 

این نشست  با شعرخوانی شاعرانی چون «مصطفی رحمان دوست»،«محمدعلی بهمنی»، «سید علی موسوی گرما رودی»، «مصطفی محدثی خراسانی»، «حسین سلیمانی» و... آغاز شد. پس از شعرخوانی «مجتبی رحماندوست» از او خواسته شد  صحنه را ترک نکند تا به همراه «محمد صمیمی» لوح یادبودی به‌عنوان تقدیر از«سید علی موسوی گرما رودی» به او اهدا شود. «گرما رودی» در این خصوص گفت: «خداوند شاهد  و گواه من است، خود را لایق چنین لطفی نمی‌دانم اگر خدمتی از من سرزده است بی‌منت بوده و بی‌شرمانه می‌پندارم در حضور کسی که تجسم زنده‌ی شهادت است(اشاره به مجتبی رحماندوست و جانباز بودن وی) خود را خادمی از خادمان دفاع مقدس بدانم؛ ممنون از شما هستم. فکر می‌کنم کهولت سن من باعث شد چنین تجلیلی از من صورت بگیرد حال‌آنکه مسن‌تر از من نیز در جلسه حضور داشت.


 پخش آن نماهنگ در خصوص دفاع مقدس به ترانه‌سرایی و بازیگری «احمد امیر خلیلی»، هم‌خوانی «مانی رهنما» و «فریدون آسرایی» و تنظیم «بهنام صفاریان»T به سمع  و نظر حاضرین در جلسه رسید تا با اتمام رسیدن این نماهنگ شاهد اجرای تک پرسوناژ «امیرعباس حسینی» باشیم. (لازم به ذکراست این اجرای مونولوگ جایزه‌ای در جشنواره‌ی فجر دریافت کرده است)


اتفاق‌های این مجال به این چند مورد ختم نشد، «کیان مقدم» بر روی صحنه آمد تابه گفته‌ی برگزارکنندگان جلسه، اشعاری از «سجاد عزیزی آرام»، «احمد امیر خلیلی» و «حسین سلیمانی» را_ درزمینهٔ دفاع مقدس_ به سبک راک اجرا کند. علاوه بر استقبال حضار، از نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد فقدان اجرای زنده‌ی سازها و قطع شدن مقطعی میکروفون در قرائت آخرین قطعه توسط «کیان مقدم» بود.


درنهایت بخش دوم شعرخوانی آغاز گردید تا شاعرانی چون «محمد سعید میرزایی»، «محمدرضا طریقی»، «سینا بهمنش»، «احمد امیر خلیلی» و... اشعار خود را قرائت کنند و درنهایت جلسه با شعرخوانی «عبدالجبار کاکایی» به پایان برسد.


در ادامه بیننده عکس‌های «امین رجبی» باشید


منبع : ریتم نو


نویسنده : فرزین پاک‌طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه