ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۵

شادیانه‌های گیلان با «دیلمون» به جشنواره موسیقی فجر آمد

ریتم نو - گروه موسیقی دیلمون به سرپرستی و خوانندگی محمود فرضی نژاد با شادیانه‌های گیلان در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود.


ریتم نو - گروه موسیقی دیلمون به سرپرستی و خوانندگی محمود فرضی نژاد با شادیانه‌های گیلان در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود.


گروه «دیلمون» که پیش‌ازاین در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی اجرا داشته است، این بار با آثاری جدید، چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۸ در سالن مجموعه برج آزادی تهران در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به دیدار مخاطبین خواهد رفت تا به اجرای قطعاتی چون «دیلمون رجه»، «امیری»، «قربتی»، «دراز تومونه جون»، «کرند اسب»، «له له»، «گوسند دوخان»، «اهه بگو»، «رعنا» و «کونوس کله» بپردازد.


در این گروه هنرمندانی چون «آرش عشقی» به‌عنوان تنظیم‌کننده قطعات، «صابر غلامی پور»، «توماج مصفا»، «سبحان سرابی»، «رامین عبدالهی»، «نوید لاهیجی»، «علی اطهری»، «منیژه واحد قاضیانی» و «حدیث نیکرو» همکاری و هنرنمایی کرده و آواز «محمود فرضی نژاد» را همراهی خواهند کرد.


محمود فرضی نژاد، نویسنده، کارگردان تئاتر، آوازخوان محلی گیل و دیلم و نوازنده کمانچه، طراح و تنظیم رقص‌های آیینی، بیش از پانزده سال سابقه در زمینه تحقیق و پژوهش و بازآفرینی آیین‌ها، اسطوره‌ها و افسانه‌های گیل و دیلم و ایران را داراست. او در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر فجر، دیگر جشنواره‌های داخلی و خارجی همچون آسیای میانه – قرقیزستان، ایتالیا، یونان و تاجیکستان حضور داشته و کسب افتخار کرده است. همچنین همکاری با صداوسیما از سال 1375، و بازی و دستیاری و دیگر فعالیت‌ها در مستندها، سریال‌ها و سینمایی‌های متعددی همچون چرخ گردون (سریال)، بازپرسی ویژه (سینمایی) و دیلمان بهشت نیاکان (مستند) از جمله فعالیت‌های وی است. فرضی نژاد در حوزه موسیقی اجرای کنسرت موسیقی محلی در استان‌های مختلف کشور و کشورهای گرجستان با ارکستر سمفونیک تفلیس، سلیمانیه عراق، کاراکاس ونزوئلا، میلان، تورین ایتالیا، مونیخ و برلین آلمان را نیز در پرونده هنری خود به ثبت رسانده است.


شایان‌ذکر است سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از ۲۲ دی تا ۱ بهمن در تهران برگزار می‌شود.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه